Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 72, listelenen: 41-60
-
İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimlerinde kültür algıları
(2010)Bireylerin kendi değer yargılarını oluşturmalarında önemli bir rolü olan kültürün toplumsal kurumlar aracılığıyla edinilmesi ve bireylerin kültürel sistemlere dahil olup sosyalleşmeleri amaçlanır. Bu süreçte ilköğretim ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği
(2007)Bu çalışmanın amacı ilköğretimde çalışan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeylerini belirlemek, yaş, cinsiyet, kıdem, branş, bilgisayara sahip olma durumu ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerine göre öğretmenlerin ... -
İnternet bağımlılığını yordayan bazı değişkenlerin cart ve chaid analizleri ile incelenmesi
(2013)Bu çalışmanın amaçlan; ergenlerde internet bağımlılığını yordayan bazı değişkenleri karar ağaçlan teknikleri ile incelemek ve internet bağımlılığının hem kategorik hem de sürekli bir değişken olarak yordanmasındaki ... -
İnternet ve Aile
(2011)Bu projenin amacı, Türkiye’de ailelerin İnternet kullanımıyla kolaylaşan ve yaygınlaşan konularla ilgili sorunlar ve alınabilecek önlemler açısından profillerini bütün yönleri ile değerlendirmektir. Bu çerçevede, iletişim, ... -
İşitme Engelli Öğrencilerin Okuma-Yazma Eğitiminde Mobil Uygulama Kullanımı
(2016)Okuryazarlık, toplumda işlev görebilmek için gereken temel becerilerden biridir. Ancak işitme engelli bireyler, dilin fonetik sistemine erişememeleri nedeniyle okuryazarlık gelişiminde dezavantajlı durumdadır. Bilgi ve ... -
Measurement Invariance of the Digital Natives Assessment Scale Across Gender in a Sample of Turkish University Students
(Sage Publications Inc, 2016)With reference to the digital natives' debate, there is a gap on digital natives' characteristics. To fill this gap, the Digital Natives Assessment Scale was developed to measure students' assessment of the degree to which ... -
Oyunlaştırma Bileşenlerinin Duygu, İlgi ve Çevrimiçi Katılıma Etkisi
(2018)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte dijital oyunlar da giderek daha geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından tercih edilmeye başlanmıştır. Bu tercihe oyunların ilgi uyandırıcı tasarımları ve oyunlardan edinilen duygusal tatmin ... -
Öğretim Elemanlarının Yaşamboyu Öğrenmeye Yönelik Görüşleri
(2016)Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının yaşamboyu öğrenmeye yönelik düşüncelerini ve yaşamboyu öğrenme özelliklerini etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu araştırma olgu bilim deseni ... -
Öğretimin değerlendirilmesinde çoklu ortam kullanımına eleştirel bir bakış
(2010)Bilgisayarların farklı enformasyon biçimlerini içerme potansiyellerinin artmasına bağlı olarak metin, ses, video ve animasyon gibi farklı ortamların aynı anda işe koşulmasını ifade eden çoklu ortamlar geliştirilebilmektedir. ... -
Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki
(2017)Bu çalışmanın temel amacı, öğretenler kendi öğrenmelerine paralel biçimde öğretirler denencesini 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri açısından test etmektir. Bu amaca ulaşmada nicel araştırma yaklaşımları ... -
Öğretmen adaylarının Bilişim Teknolojileri dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojisi öğretmen adaylarının Bilişim Teknolojileri Öğretim Programının uygunluğuna ilişkin görüşlerinin program öğeleri temel alınarak çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç ... -
Öğretmen Adaylarının BİT Becerileri Işığında Teknopedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesi: Deneysel Bir Araştırma
(2016)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi'ne (TPİB) odaklanan bir deneysel uygulama öncesi ve sonrasındaki TPİB yeterliklerinin BİT kullanım düzeyi, BİT kullanım aşamaları ve cinsiyet değişkenleri ... -
Öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (fomo) düzeyleri ve siberaylaklık davranışları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) düzeyleri ile bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirdikleri siberaylaklık davranışlarının belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. ... -
Öğretmen adaylarının web tabanlı öğrenme materyalinin kullanılabilirliği ve etkililiği hakkındaki görüşleri
(2007)Bu çalışmada öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerini desteklemek ve pekiştirmek amacıyla web tabanlı bir öğrenme materyali tasarlanmış, uygulanmış ve öğrencilerden materyalin kullanılabilirliği ve etkililiği hakkındaki ... -
Öğretmenlerin Dijital Veri Güvenliği Farkındalığı
(2016)Geçmişte çoğunlukla basılı materyallerle çalışan öğretmenler, günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri yardımıyla bilgiyi dijital ortamlarda üretmekte ve saklamaktadır. Eğitim öğretim etkinliklerinde teknolojiyi sıklıkla ... -
The pre-service teachers' competency perceptions regarding technology planning
(Elsevier Science BV, 2009)The aim of this study was to determine the pre-service teachers' competency perceptions regarding technology planning and to evaluate them in terms of gender and grades. In line with this aim, the questionnaire with 29 ... -
Predictors of Cyberloafing among Preservice Information Technology Teachers
(2018)The current mixed-method study investigated the extent of involvement in cyberloafing within classroom settings among preservice information technology teachers. Thirteen state universities were picked randomly from ... -
The relationship between pre-service teachers' use of 21st century learner skills and 21st century teacher skills
(Turkish Education Association, 2017)The main purpose of this study is to test the hypothesis as teachers teach the way learn within the scope of 21st century learner skills and 21st century teacher skills. For this purpose; single survey, causal-comparative ... -
Second Life Ortamında Yabancı Dil Öğrenimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı; yabancı dil öğretimi için Second Life (SL) sanal dünyasında üç boyutlu bir öğrenme ortamı tasarlayarak, katılımcıların öğrenme ortamına yönelik görüşlerini değerlendirmek ve bu ortamda yaşanan sorunları ... -
Social networking users' views on technology and the determination of technostress levels
(Elsevier Science BV, 2009)Despite being used frequently due to the benefits brought to daily life, the use of technology also brings with it certain disadvantages. One of these disadvantages, stress, is referred to as technostress. This study ...