Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAçıkalın, Sezgin
dc.contributor.authorErdoğan, Levent
dc.date.accessioned2019-10-20T19:33:37Z
dc.date.available2019-10-20T19:33:37Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpFME1USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18876
dc.description.abstractZenginliğin, gösteriş amaçlı yapılan tüketim harcamalarıyla, toplumun tamamına bir sinyal şeklinde gönderilmesi "sosyal statü kazanma" amaçlı olarak Veblen tarafından ele alınmış ve ekonomi literatürüne girmiştir. Sosyal sınıf, sembol ve statü, sosyal çevre ve kültürle gösteriş amaçlı tüketimin ilişkileri sunuldu. Veblen'in temelleri Sosyoekonomik Yapısalcı Felsefe Okuluna ait görüşleri ile Neoklasik Tüketici Teorilerinin nerelerde ve nasıl ayrıldıkları irdelendi. Tüketicinin her ne olursa olsun toplam faydasını optimum kılacağı varsayımı ile hareket edeceği ve bundan sonra Veblen'in fikirlerinin Neoklasik fikirlere nasıl enjekte edilebileceği analiz edildi. Neoklasik yaklaşımın bireyin ekonomik anlamda rasyonel olduğu ve tercihlerini tek başına yaptığı varsayımları, tüketicinin sosyal bir varlık olduğu ve insanların sosyal tabakalarda farklı kültürel ve sosyal birikimlerle yaşadıkları gerçekleri ile ele alınmış ve bu varsayımların işlememesinin neden daha rasyonel olabileceği vurgulanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractBy having conspicuous consumption, Well being used as a signal to aim to get social statu in the society was firstly introduced by Veblen to economics literature. The relations among social classes, symbol and statu, social environment and culture and conspicuous consumption are presented here. Veblen's idea about conspicuous consumption based on the school of philosophy called Socio-economic Constructionism and Neoclassical Consumption Theories are compared and differences have been analysed. Consumer's behavior is accepted as searching for optimum utility and then some analyses have been studied to insert Veblen's conspicuous consumption idea into Neoclassical Consumption Theories. Here, the assumptions 'humans are economically rational' and 'independent preferences' of Neoclassical School have been studied with the facts of 'consumers exists socially' and 'humans in different social stratas have different cultural accumulation' and then as aresult, why Neoclassical assumptions are not rational, is tried to be explained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectMatematiksel Metotlaren_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleVeblen'ci Gösteriş Amaçlı Tüketimen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKutlu, Hatice Mehtap


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster