Kurum Yazarı "Gültekin, Mehmet" Temel Eğitim Bölümü İçin Listeleme
-
Akran İşbirliği ve İlk Okuma Yazma Öğretimi
Güvey, Aktay Emel; Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde akran işbirliğinin nasıl gerçekleştiğini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından doğal inceleme yaklaşımı (naturalistic inquiry) ile gerçekleştirilmiştir. ... -
The attitudes of preschool teacher candidates studying through distance education approach towards teaching profession and their perception levels of teaching competency
Gültekin, Mehmet (2006)The purpose of this study is to determine the attitudes of preschool teacher candidates studying through distance education approach towards teaching profession and to determine their perception levels of teaching competency. ... -
Beyaz Önlüğü Sadece Doktorlar Mı Giyer? Hastane Sınıfı Öğretmenlerinin Hastane Sınıflarına İlişkin Görüşleri
Gültekin, Mehmet; Boyraz, Celal; Uyanık, Can (2017)Hastalık, yetişkin her bireyde olduğu gibi çocuklar için de karşılaşabilecekleri doğal bir süreçtir. Hastalığın seyrine göre bu süreç uzun sürebilmekte ve çocukların günlük yaşamlarının yanı sıra eğitim-öğretim faaliyetlerini ... -
Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri
Anadolu Üniversitesi; 0000- 0002-5281-1767; Gültekin, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bir eğitim sisteminin öğretmen, öğrenci, veli, eğitim programı ve çevre olmak üzere farklı girdileri bulunmaktadır. Bu girdilerin niteliği ise eğitim sisteminin çıktılarını doğrudan etkilemektedir. Bu girdiler içinde ... -
Dünyada ve Türkiye'de İlköğretimdeki Yönelimler
Gültekin, Mehmet (2007)Türkiye’de ilköğretim, dünya ülkeleri ile karşılaştırıldığında gerek on milyonu aşan öğrenci sayısı, gerekse yapı ve işleyişi bakımından farklı özelliklere sahip bulunmaktadır. Bu çalışmada, önce, dünya ülkeleri ile ... -
Educational programs and student opinions about the future
Gültekin, Mehmet (2007)This study aims to determine students' opinions about the extent to which activities concerning the future are included in primary and secondary education programs, the factors that affect the way they think about the ... -
The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education
Gültekin, Mehmet (2007)Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin somut ürünler ortaya koymak amacıyla tek başlarına ya da küçük gruplar halinde çalışmaları temeline dayanan bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersinde ... -
Eğitimde Güncel Bir Kavram: Gelecek
Gültekin, Mehmet (2006)Eğitimin temel amaçlarından biri, bireyin içinde bulunduğu topluma en iyi biçimde uyum yapmasına yardım etmektir. Ancak, günümüzde sosyal, ekonomik ve politik alanlarda meydana gelen değişmeler, toplumların sosyal dokusuna ... -
Hayat Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkin Öğrenme Uygulamaları
Kılıç, Zeynep; Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerin yaşam becerilerinden öz yönetim becerilerinin geliştirilmesinde etkin öğrenme uygulamalarının etkisini belirlemektir. Karma modele göre desenlenen araştırmada ... -
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersi "Okul Heyecanım" Temasındaki Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapıları
Gündoğan, Aslı; Gültekin, Mehmet (2018)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıfta okuyan öğrencilerin, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretim Programı "okul heyecanım" temasındaki kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Çatışma Çözme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi
Gürdoğan, Bayır Ömür; Gültekin, Mehmet (2017)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin çatışma çözme becerilerindeki gelişimi incelemektir. Araştırma karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Karma yöntemle gerçekleştirilen ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
Gültekin, Mehmet (2005)Türkiye’de yapılandırmacı anlayış ışığında hazırlanan 2004 İlköğretim Programı, öğretme-öğrenme sürecine farklı bakış açıları getirmeyi amaçlamaktadır. Yapılandırmacı kuramın bir gereği olarak öğrenci merkezli birçok öğretim ... -
İlköğretim Öğrencilerinin İdeal Öğretmen Algısı
Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin ideal öğretmenin sahip olması gereken özelliklerine ilişkin algılarını belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2010-2011 ... -
İlköğretimde mesleki çalışma (seminer) dönemi uygulamaları
Güvey Aktay, Emel; Gültekin, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin seminer dönemi mesleki çalışmalara yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir ilinin Tepebaşı ... -
İlköğretimde Öğrencilere Kazandırılması Gereken Sosyal Beceriler
Çubukçu, Zühal; Gültekin, Mehmet (2006)Ülkemizde ilköğretimin amaçlarından biri, her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli olan temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlköğretimde, öğrencilere kazandırılması gereken temel ... -
İlköğretimde serbest etkinliklere yönelik sınıf öğretmeni ve öğrenci görüşleri
Gültekin, Mehmet; Atalay, Nuranurhan; Ay, Yusuf (2014)Çalışmanın amacı, serbest etkinlik uygulamaları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
Metaphoric Perceptions of Primary School Teachers on the Concept of Curriculum
Gültekin, Mehmet (Nesibe Aydin Education Inst, 2017)One of the most important elements in educational system is curriculum. Being comprehensive and multidimensional notion and including the all learning experiences lived by individuals inside and outside school, curriculum ... -
The Metaphors That Elementary School Students use to Describe the Term 'Teacher'
Karadağ, Ruhan; Gültekin, Mehmet (2012)İlköğretim Öğrencilerinin 'Öğretmen' Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforlar. Bu araştırma ilköğretim 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin (N=567) öğretmen kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla ... -
Program reform in primary schools in turkey: what do primary school teachers think?
Gültekin, Mehmet (Elsevier Science BV, 2010)The aim of this study is to find out the thoughts of primary school teachers about the program reform made in primary school teaching in 2004-2005 academic-years. 125 teachers appointed at schools in Eskisehir city center ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri İle Öğrenim Gördükleri Program, Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşler
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının kişisel ve aile özellikleri ile öğrenim gördükleri program, öğretmenlik mesleği ve yaşama yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek ...