dc.contributor.author | Temizel, Fatih | |
dc.contributor.author | Özgüler, İsmet | |
dc.date.accessioned | 2019-10-20T21:12:26Z | |
dc.date.available | 2019-10-20T21:12:26Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2148-2586 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU9UVTRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/18901 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Finansal Eğitimin günümüz toplumları açısından taşıdığı önem belirlenmiştir. Bireysel ve toplumsal önemi uluslararası kabul gören finansal eğitimin artırılmasına yönelik organizasyonlar ele alınmıştır. Bu amaçla uluslararası kuruluşların ve ulusal otoritelerin girişimleri incelenmiştir. Bu girişimlerin gelişmekte olan ülkeler için doğru örnekler olarak kabul edilebilecek yönleri ortaya konmuştur. Türkiye özelinde kamu önderliğinde sivil toplum kuruluşlarının katılımı ile organize edilebilecek finansal eğitim örnekleri derlenmiştir. Finansal Okuryazarlığın ölçülmesi ve toplumsal özellikler dikkate alınarak artırılması konusunda deneyimler araştırılmıştır. Avustralya, Japonya, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki uygulamalar ele alınmıştır. Bilgilendirme, Eğitim ve Danışmanlık başlıkları altında finansal eğitime erişim ile finansal hizmetlerin etkinliğinin artırabilmesinin olanaklı olduğu uluslararası deneyimler ışığında ifade edilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | This study determines the importance of financial education in contemporary societies. A review of various organizations for increasing financial education whose individual and societal importance has been internationally accepted is also offered. Towards this end initiatives undertaken by international organizations and national authorities are examined. Aspects of these initiatives that can be offered as best practices for developing nations are identified. For the Turkish case financial education examples that can be organized under public authority leadership, with NGO participation are collated. Various experiences about measuring and increasing financial literacy are examined. Among these are the implementations in Australia, Japan, England and the United States. It is put forth, in light of international experience, that increasing access to financial education and efficiency of financial services are possible through, informing, education and consulting | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.title | Finansal Eğitime Bakış | en_US |
dc.title.alternative | A Review of Financial Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Business and Management Studies: An International Journal | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 16 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Temizel, Fatih | |