Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemizel, Fatih
dc.contributor.authorBayram, Fatih
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:28Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:28Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd09EWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18940
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık, gündelik yaşamda kullanılan finansal enstrümanların seçiminde bilgi temelli kararlar verebilmeyi sağlayan yeterlilik düzeyini ifade etmektedir. Finansal okuryazarlık, aynı zamanda uzun vadeli birikim ve yatırıma dönük kararlarda finansal farkındalığı temel alır. Toplumun dinamik bir kesimi olarak geleceği temsil eden üniversite öğrencileri için finansal okuryazarlık düzeyinin yüksek olması önemlidir. Aile dışında okullarda alınacak eğitim finansal okuryazarlık düzeyini yükseltebilir. Bu çalışmada İktisadi ve İdari Bilimler öğrencilerinin temel düzeyde finansal okuryazarlık seviyesi belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrenciler finansal durumlarını yönetmede kendilerini olduğundan daha başarılı olarak algılamaktadır. Bu nedenle, finansal okuryazarlık düzeyinin yükseltilmesini sağlayacak program içeriklerinin eğitim müfredatlarında yer alması gerekmektedir. Finansal okuryazarlık konusunda yaygın bir eğitim sunabilecek internet gibi mecraların kullanılması da katkı sağlayabilir.en_US
dc.description.abstractFinancial literacy refers to level of competence in making information based decisions about selection of financial instruments in daily life. Financial awareness in decisions about investment and savings underlie the concept of financial literacy. University students who can be viewed as the future of the society are expected to have a relatively high level of financial literacy. Formal institutional education is expected to increase the level of financial literacy. This study attempts to determine the level of basic financial literacy of students of a Faculty of Economics and Administrative Sciences. Findings show that students perceive themselves to be more successful than they really are in managing their self finances. Therefore inclusion of program content in curriculum to increase their level of financial literacy is necessary. Employment of media like the internet that is able to provide general education and training about financial literacy will contribute to improvements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleFinansal okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İBBF) öğrencilerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeFinancial Literacy:An Examination of Anadolu University Faculty of Economics and Administrative Sciences studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorTemizel, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster