Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPoroy, Arsoy Aylin
dc.contributor.authorBora, Tuba
dc.contributor.authorSelimoğlu, Seval
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:29Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjME1URTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18955
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; muhasebe meslek mensuplarının ve muhasebe dersi veren akademisyenlerin muhasebecilik mesleğine ilişkin sahip olunması gerektiğini düşündükleri bilgi, beceri ve eğitim tekniklerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak muhasebe eğitiminde yer alması düşünülen bilgi, beceri ve eğitim tekniklerine ilişkin ifadeleri içeren anket hazırlanmıştır. Türkiye'de muhasebe eğitimi veren akademisyenlerin ve Bursa Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'na kayıtlı meslek mensuplarının bu anketi 5'li Likert ölçeği yardımıyla cevaplandırmaları istenmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda, muhasebe eğitiminin içeriği ve yöntemi konusunda akademisyenlerin ve muhasebe meslek mensuplarının farklı görüşlerde oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to highlight the perceptions of accountants and accounting academicians about the knowledge, skills and educational techniques that should be required for accounting profession. Devoted to this aim, a questionnaire is prepared consisting of the knowledge, skills and educational techniques that should be required for accounting education. We have two groups of respondents, namely the accounting academicians in Turkey and accountants listed in Bursa Chamber of Certifed Public Accountants. The respondents answered the questions via the 5 Likert scale. The results reveal that the academicians and accounting professionals do not have a consensus about the content and methods of accouting education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMuhasebe eğitimindeki bilgi, beceri ve eğitim tekniklerinin gerekliliklerine ilişkin beklentiler: Türkiye''deki akademisyenlere ve meslek mensuplarına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeExpectations for the knowledge, skills and educational techniques requirements in accounting education: Evidence from Turkish academicians and accountantsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster