Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAğlargöz, Feyza
dc.contributor.authorÖztürk, Sevgi Ayşe
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:57Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnME5UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19171
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'deki sanat galerilerinin özelliklerini betimlemek, sanat galerilerinin pazarlama araç ve faaliyetlerinden yararlanma düzey ve biçimlerini ortaya koymak ve sanat galerilerinin pazarlama araç ve faaliyetlerinden daha etkin yararlanabilmesi için öneriler sunmaktır. Tarama modeli kullanılan araştırmada veriler anketler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye'de faaliyet gösteren sanat galerilerinin özellikleri betimlenmiş ve sanat galerilerinin pazarlama araç ve faaliyetlerinden yararlanma düzey ve biçimleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçları galeristlerin galerilerinin performans düzeyi ile ilgili genel olarak olumlu bir algıya sahip olduğunu göstermektedir. Sanat galerileri, işletmeler tarafından kullanılan pazarlama araç ve faaliyetlerinin birçoğunu benimsemektedir. Türkiye'deki sanat galerilerini varlığı sahiplerine/yöneticilerine bağlı küçük işletmeler olarak tanımlamak mümkündür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to describe the main characteristics of art galleries in Turkey, explore their marketing tools and activities usage levels and styles and as a result, to develop suggestions for more efficient utilization of marketing tools and activities. Survey model was used and data were collected through questionnaires for the study. Throughout the study, characteristics of art galleries operating in Turkey were described and the marketing tools and activities used by the galleries were explored. Study revealed that gallerists generally have a positive perception on their galleries' overall performance level. Art galleries adopt most of the marketing tools and activities used by the commercial firms. It is concluded that art galleries in Turkey can be described as small businesses whose existence depends on their owners/managers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleSanat Dünyasının Kültürel Aracıları: Türkiye?Deki Sanat Galerilerinin Profilien_US
dc.title.alternativeCultural Intermediaries of the Art World: Profile of Art Galleries in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKurama, Semra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster