Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Özgüner Hicran
dc.contributor.authorErdoğan, Zafer B
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:00Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFek5UYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19186
dc.description.abstractMüşteri odaklı bir yaklaşım olan ilişkisel pazarlamanın yararlarının arttırılmasında bilgi teknolojilerinin kullanılması önemli bir unsur olarak görülmeye başlanmış ve birbirinden farklı yeni stratejilerin gelişmesinde de etkili olmuştur. Bu stratejilerden birisi de ilişkisel pazarlamanın uygulamasında bir araç olan bağlamsal pazarlama stratejisidir. Araştırmada bağlamsal pazarlama stratejisi uygulayan işletmenin Formdakal Web sitesini kullanan ve üye olan müşterilerine yönelik olarak Web tabanlı anket oluşturulmuştur. Bu anket yoluyla araştırmada gerekli olan veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiksel analizler ve korelasyon analizleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda araştırma, bağlamsal pazarlama stratejisi ile müşteriyi elde tutma ve uzun dönemli ilişkileri geliştirme, müşterilere değer yaratma, etkileşim kurma ve iletişim sağlama arasında olumlu etkilerinin olduğunu ortaya çıkarmıştıren_US
dc.description.abstractCustomer focused approach to increase the benefits of relationship marketing, the use of information technology began to be seen as an important element in the development of new strategies have been effective and different from each other. One of these strategies in the implementation of relationship marketing, contextual marketing strategy is a tool. A web based questionnaire was created for customers who use anda re members of Formdakal Web site of Business which uses a contextual marketing strategy. The data necessary for the study was obtained through this questionnaire. The obtained data were analyed by descriptive statistical anliysis and correlation analysis. Findings of the research illustrate positive relationship between contextual marketing strategies and customer retention, establishment of long term relationships, customer value creation, establishment of interaction and communicationsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleBir İlişkisel Pazarlama Aracı Olarak Bağlamsal Pazarlama: Formdakal Web Sitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeContextual Marketing as a Tool for a Relationship Marketing: The Case of The Website Formdakalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage460en_US
dc.identifier.endpage477en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster