Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTuran, Nurcan
dc.contributor.authorEr, İçlem
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:06Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVM01qZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19217
dc.description.abstractPazar yönlülük ve yenilik performansı arasındaki ilişkiyi ele alan çalışmalar, genellikle büyük işletmeler düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, Eskişehir'de faaliyet gösteren mikro ölçekli girişimlerin yenilik performansı üzerinde pazar yönlülüğün etkisi incelenmiştir. Pazar yönlülüğün yanı sıra, mikro girişimlerin yaşadığı işletmecilik sorunlarının da yenilik performansı üzerinde bir etkisi olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Farklı sektörlerden 1769 mikro girişimden toplanan verilerden elde edilen bulgulara göre, pazar yönlülüğün rakip odaklılık ve işletme içi koordinasyon boyutu ile mikro işletmelerin yaşadığı genel işletmecilik sorunlarının yenilik performansı üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma pazar yönlülük yaklaşımının mikro girişimlerde de geçerli olduğunu, ancak değişen işletme koşullarına bağlı olarak, mikro girişimler düzeyinde yeni bir pazar yönlülük uyarlamasının yapılması gerekliliğini ortaya koymuşturen_US
dc.description.abstractMost research on market orientation and its effect on innovation performance are related to large firms. This study aims to investigate the effect of market orientation on innovation performance of micro enterprises operating in Eskisehir. In addition to market orientation, this research also tries to explore whether business problems that micro enterprises encounter would have an impact on innovation performances of these enterprises. To test the proposed relationships, data gathered from 1769 micro enterprises operating in various areas was used, and the analysis revealed that market orientation and business problems micro enterprises encounter have significant impact on innovation performance. The research confirmed that market orientation behavior applies to micro enterprises, however, it also demonstrated that a new approach of market orientation is essential for micro enterprises due to changing business circumstancesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMikro Ölçekli Girişimlerde Pazar Yönlülüğün Yenilik Performansı Üzerindeki Etkisi: Eskişehir’deki Mikro Ölçekli Girişimlerde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeEffect of Market Orientation on Innovation Performance of Micro Enterprises: Research on Micro Enterprises in Eskişehiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage306en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record