Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜyümez, Erkan M
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:12Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-6920
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMk1qRTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19248
dc.description.abstractMükelleflerin vergi uyumu davranışı vergi idaresi ve hükümet açısından önemli bir konudur. Vergi uyumu kararı sadece gelir seviyesine, vergi oranına, denetim ihtimaline ve ceza oranına değil, sosyal normlar, ahlaki değerler, sosyal birlik, siyasi kurumlar ile vergi sistemi ve idaresine karşı tutum gibi ekonomik olmayan faktörlere de bağlıdır. Sosyal normların bireyin vergi davranışını nasıl etkilediği vergi araştırmacılarının ve vergi idaresinin ilgisini arttırmaktadır. Bu çalışmanın esas amacı sosyal normlar ile vergi uyumu arasındaki ilişkiyi açıklamak ve Türkiye'deki vergi idaresinin vergi uyumunu arttırmaya yönelik kampanyalarını değerlendirmektir. Bu çalışmada ilk olarak sosyal normların ve türlerinin kavramsal çerçevesi incelenmektedir. Ayrıca sosyal norm kampanyalarına ilişkin örmekler anlatılmaktadır. Daha sonra Türk vergi idaresinin vergi uyumunu arttırmaya yönelik kampanyaları ve faaliyetleri incelenmektedir. Son olarak sonuç ve tavsiyeler açıklanmaktadır.en_US
dc.description.abstractTax compliance of taxpayers is a matter of great concern to tax administration and government. The decision of tax compliance depends not only on the level of income, the tax rate, the likelihood of an audit and the penalty rate, factors that are against tax system and administration, but also on non-economic factors such as social norms, moral values, social unity, political institutions and attitudes. The effect of social norms on the individual's tax behavior is widely studied by of tax researchers and administration. The main purpose of this study is to explain the relationship between social norms and tax compliance and to evaluate the tax administrations' campaigns in Turkey. In this study, firstly, the conceptual framework of social norms and genres is examined. In addition, examples with regard to social norm campaigns are revealed.Then, the campaigns and activities of the Turkish tax administration to increase tax compliance are examined. Finally, the results and recommendations are explained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSOSYAL NORMLAR ve VERGİ UYUMUen_US
dc.title.alternativeSocial Norms and Tax Complianceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalVergi Raporuen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue208en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster