Ara
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-10
The Role of Religion and Acculturation in the Consumer Ethnocentrism of Turkish Immigrants in Germany
(MDPI, 2016)
Researchers have invested much effort in the understanding of acculturation-relevant factors that influence immigrants' psychological and socio-cultural adaptation. Factors that might have an impact on immigrants' product ...
Franz Kafka'nın Eserlerinde Çalışma Hayatında Yabancılaş-Ma ve Aşırı Gayretkeşlik
(2016)
Bu çalışmada, Franz Kafka'nın (1883-1924) eserlerinde karşılaşılan yönetimsel imgelerden çalışma haya-tındaki yabancılaşma ve gayretkeşlik imgeleri birlikte ele alınmıştır çünkü özellikle modern toplum yaşam biçiminin bir ...
Çalışma Yaşamına Bakış Açılarının Tarihsel Süreçteki Değişimi ve Yönetimcilik (Managerializm) Anlayışının Yükselişi
(2016)
Yönetimcilik, geliştirilen yönetsel aygıtların aslında kapitalizmin nihai amacı olan "artık değer yaratma ve yaratılan bu değerden daha fazla pay alma" amacına hizmet eden ve çalışanı öne çıkarmak gibi niyeti olmayan bir ...
Küreselleşme Karşıtı Yaklaşımların Felsefi Temelinin Yönetim Bilimleri Açısından İncelenmesi
(2016)
Kuramsal çalışmalar incelendiğinde sadece küreselleşme literatürünün değil, her türlü kuramsal yaklaşımın çeşitli düşünsel soyutlamalar yoluyla tanınmak ve düzenlenmek istendiği görülmektedir. Örneğin ulus devletler ...
Otel Tercihinde Çevrimiçi Otel Değerlendirme Yorumlarına Ait İçeriklerin Önemi
(2015)
Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde konaklayan yerli turistlerin, çevrimiçi otel değerlendirme yorumlarında otellerin hangi yönlerinin değerlendirilmesini daha fazla önemsedikleri ve söz konusu içeriklerin hangi ...
Türkiye’deki İşletmelerde Kurumsal Kaynak Sistemlerinin Kullanımı
(2017)
Bu çalışmasının amacı, Kurumsal Kaynak Planlaması Sistemlerinin işletmelerde kullanımını belirlemek ve bunu etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaçla, Türkiye için Capital 500'de ilk 100'de yer alan işletmelerdeki 204 ...
Ekonomik insan'dan sosyo-ekonomik insan'a: Pazarlamanın iktisadi temelleri ve pazarlama için bir çıkarım
(2012)
Bu çalışmada, pazarlamanın iktisadi temelleri ekonomik insan yaklaşımından sosyo-ekonomik insan yaklaşımına doğru yaşanan teorik değişim süreci paralelinde irdelenerek pazarlamanın iktisadi temelleri kapsamında iktisat ...
Türkiye’de İllerin Sürdürülebilir Kalkınma Göstergelerine Göre Değerlendirilmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir kalkınmanın ölçülmesine yardımcı olacak ekonomik, sosyal ve çevresel boyutların bir bütün olarak ele alındığı gösterge seti ile Türkiye'deki illerin, 2009-2013 yılları arasındaki ...
Rekreasyon Faaliyetlerine Katılan Kişilerin (Rekreasyonistlerin) Örtük Liderlik Algıları
(2017)
Bu çalışmada, farklı rekreasyon aktivitelerine katılan rekreasyonistlerin örtük liderlikle ilgili algılarının belirlenmesine çalışılmaktadır. Çalışmanın sonuçları, rekreasyon aktivitelerinde liderlik yapan bireylerin, ...
Müşteri değeri üzerine etnografik bir örnek olay incelemesi
(2009)
Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri yaşam döngüleri boyunca aynı zamanda yönetebilecekleri bir bütüncül pazarlama sistemidir. Müşteri yaşam eğrisi boyunca süren ilişkileri gerçekleştirmek ...