Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAygül, Zeynep
dc.contributor.authorÖzüdoğru, Şakir
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:42Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrd05ESTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19690
dc.description.abstractKüreselleşmenin sonucunda kültür endüstrileri ülke ekonomilerinde hayati bir önem taşımaya başlamıştır. Aynı zamanda, bu endüstriler yerel kalkınmanın önemli bir parçasını meydana getirmektedir- ler. Moda ve tekstil sektörü de bu bağlamda önem kazanan sektörlerden biridir. 1980'lerde Türkiye'nin dış ticarete açılmasıyla ülkemizde de moda ve tekstil sektöründe marka yaratma çabaları önem kazanmış- tır. Moda tasarımı eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının sayısı giderek artmıştır. Buna karşın, moda tasarımı eğitimine yönelik bir eğitim politikasının geliştirilmemiş olması dikkat çekmektedir. Bu çalışma- nın amacı yeni mezun moda tasarımcılarının moda tasarımcısı kimliğini inşa ederken ortaya çıkan temala- rın incelenmesidir. 2008 ve 2011 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü'nden me- zun olan 6 moda tasarımcısı çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, bütün görüşmeler kaydedilmiş ve yazıya dökülmüştür. Yazıya dökülen görüşme me- tinleri söylem analizi aracılığıyla incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda 'üniversite', 'eğitim/öğretim', 'iş deneyimleri' olmak üzere üç ana tema belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractCulture industries have a vital role in the economic development of countries as a consequence of globalization. Likewise, these industries have a significant place in the social, economic and cultural development of cities. Within this context, the sector of fashion and textile design is one of the cultural industries to come into prominence. In Turkey, creating authentic brands became an important issue in the 1980's when the country entered the international marketplace in textiles and clothing. In consequence, the number of higher education institutions teaching fashion design has increased. However, the lack of education policies in fashion design education needs to be considered. The aim of this study was to examine the themes that appeared during the construction of the fashion designer identity of newly graduated fashion designers. The participants in this study were six fashion designers who graduated from the Fashion Design Department of Anadolu University between 2008 and 2011. Semi-structured interviews made with the participants, all the interviews were recorded and transcribed and the transcribed interview texts were analysed with discourse analysis. 'University', 'education', and 'work experiences' identify the three main themes of this analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.titleModa Tasarımcısı Olmak: 'Yeni Mezun Moda Tasarımcıları Üzerine Söylemsel Bir Araştırma'en_US
dc.title.alternativeBeing a Fashion Designer: 'A Discursive Study of Newly Graduated Fashion Designers'en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster