dc.contributor.author | Aygül, Zeynep | |
dc.contributor.author | Özüdoğru, Şakir | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T19:43:42Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T19:43:42Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2146-4812 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrd05ESTVPUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/19690 | |
dc.description.abstract | Küreselleşmenin sonucunda kültür endüstrileri ülke ekonomilerinde hayati bir önem taşımaya başlamıştır. Aynı zamanda, bu endüstriler yerel kalkınmanın önemli bir parçasını meydana getirmektedir- ler. Moda ve tekstil sektörü de bu bağlamda önem kazanan sektörlerden biridir. 1980'lerde Türkiye'nin dış ticarete açılmasıyla ülkemizde de moda ve tekstil sektöründe marka yaratma çabaları önem kazanmış- tır. Moda tasarımı eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının sayısı giderek artmıştır. Buna karşın, moda tasarımı eğitimine yönelik bir eğitim politikasının geliştirilmemiş olması dikkat çekmektedir. Bu çalışma- nın amacı yeni mezun moda tasarımcılarının moda tasarımcısı kimliğini inşa ederken ortaya çıkan temala- rın incelenmesidir. 2008 ve 2011 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü'nden me- zun olan 6 moda tasarımcısı çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, bütün görüşmeler kaydedilmiş ve yazıya dökülmüştür. Yazıya dökülen görüşme me- tinleri söylem analizi aracılığıyla incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda 'üniversite', 'eğitim/öğretim', 'iş deneyimleri' olmak üzere üç ana tema belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Culture industries have a vital role in the economic development of countries as a consequence of globalization. Likewise, these industries have a significant place in the social, economic and cultural development of cities. Within this context, the sector of fashion and textile design is one of the cultural industries to come into prominence. In Turkey, creating authentic brands became an important issue in the 1980's when the country entered the international marketplace in textiles and clothing. In consequence, the number of higher education institutions teaching fashion design has increased. However, the lack of education policies in fashion design education needs to be considered. The aim of this study was to examine the themes that appeared during the construction of the fashion designer identity of newly graduated fashion designers. The participants in this study were six fashion designers who graduated from the Fashion Design Department of Anadolu University between 2008 and 2011. Semi-structured interviews made with the participants, all the interviews were recorded and transcribed and the transcribed interview texts were analysed with discourse analysis. 'University', 'education', and 'work experiences' identify the three main themes of this analysis. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Ortak Disiplinler | en_US |
dc.title | Moda Tasarımcısı Olmak: 'Yeni Mezun Moda Tasarımcıları Üzerine Söylemsel Bir Araştırma' | en_US |
dc.title.alternative | Being a Fashion Designer: 'A Discursive Study of Newly Graduated Fashion Designers' | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 35 | en_US |
dc.identifier.endpage | 49 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |