Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Cyberloafing and social desirability bias among students and employees
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2017)
This study addressed the prevalence of cyberloafing and social desirability bias among 1339 students and 996 jobholders. An online survey was administered which included a five-factor cyberloafing scale and a two-factor ...
In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2016)
Cyberloafing is among the problematic tech-trends in contemporary work-based and educational settings. The current study administered an existing three-factor scale to three samples. The factor structure was not confirmed ...
Influence of Gamification Elements on Emotion, Interest and Online Participation
(Turkish Education Assoc, 2018)
With the development of technology, digital games have now been favored by a growing number of people. This increase in the popularity of digital games is mostly associated not only with the interesting designs of the ...
Effectiveness of Gamification Elements in Blended Learning Environments
(Anadolu University, 2019)
The purpose of this study was to determine the effectiveness of blended learning environments enriched with the use of gamification elements. The study was carried out using the convergent parallel mixed design, in which ...
İletişimci biçimleri ölçeğinin Türkçeye çevirisi, uyarlanması, geçerlik ve güvenirliğinin sağlanması
(2011)
Bu araştırma Robert W. Norton (1978, 1983) tarafından geliştirilen İletişimci Biçimleri Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması, ölçeğin faktör yapılarının ve psikometrik özelliklerinin sınanması amacıyla yapılmıştır. İletişimci ...
Predictors of Cyberloafing among Preservice Information Technology Teachers
(2018)
The current mixed-method study investigated the extent of involvement in cyberloafing within classroom settings among preservice information technology teachers. Thirteen state universities were picked randomly from ...
Oyunlaştırma Bileşenlerinin Duygu, İlgi ve Çevrimiçi Katılıma Etkisi
(2018)
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte dijital oyunlar da giderek daha geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından tercih edilmeye başlanmıştır. Bu tercihe oyunların ilgi uyandırıcı tasarımları ve oyunlardan edinilen duygusal tatmin ...
Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları
(2014)
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel ve nitel veri toplama ve analiz yöntemlerinin birlikte işe koşulduğu karma desenli bir araştırmadır. Araştırmanın ...