Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri İle Öğrenim Gördükleri Program, Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşler
(2016)
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının kişisel ve aile özellikleri ile öğrenim gördükleri program, öğretmenlik mesleği ve yaşama yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek ...
Beyaz Önlüğü Sadece Doktorlar Mı Giyer? Hastane Sınıfı Öğretmenlerinin Hastane Sınıflarına İlişkin Görüşleri
(2017)
Hastalık, yetişkin her bireyde olduğu gibi çocuklar için de karşılaşabilecekleri doğal bir süreçtir. Hastalığın seyrine göre bu süreç uzun sürebilmekte ve çocukların günlük yaşamlarının yanı sıra eğitim-öğretim faaliyetlerini ...
İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bağlamında Kimlik, Kültür ve Yurttaşlık Algıları
(2015)
Bireylerin toplumsal ve küresel bağlamda etkin birer vatandaş olarak çağın gerekleri doğrultusunda yetiştirilmesi, ilkokul düzeyinde büyük ölçüde Sosyal Bilgiler dersi ile ilişkilendirilebilir. Öğrencilerin kendi kimlik ...
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıflandırılması
(2015)
Günümüzde bilgi ve teknolojinin hızla ilerlemesi dünya üzerinde sınırların kalkmasına ve toplumların birbiriyle yakınlaşmasına neden olmuştur. Bireylere yalnızca kendi içinde yaşadığı toplumun ya da ulusun bilgi, inanç, ...
Okuma Becerisi Açısından Cümle Yöntemi ve Ses
(2015)
Bu araştırmada Türkçe okuma becerisi kapsamında, cümle yöntemi ve ses temelli cümle yöntemine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen ...
Eleştirel Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Hikâye Anlatma Yönteminin Kullanımı: Öğretim Deneyi Uygulaması
(2011)
İlköğretim Türkçe dersinde eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretim deneyi deseninin ...
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre 4+4+4 Biçimindeki Yapılanmanın Okuma Yazma Öğretimine Etkileri
(2015)
Bilişsel, duyuşsal ve sosyal becerilerin ediniminde önemli rol oynayan anlama ve anlatma boyutlarının kazandırıldığı okuma yazma öğretimi, oldukça hassas geçen bir süreci kapsamaktadır. İlkokulun birinci sınıfında ...
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerin fene karşı meraklarının incelenmesi
(2010)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerin fene karşı olan meraklarını incelemektir. Çalışma, 2007 yılının Mart ayında Ankara’nın Gölbaşı ilçe merkezindeki üç devlet ilköğretim okulundan toplam 152 öğrenciyle ...
Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış
(2017)
Günümüzde şiddet olayları ve çatışma durumları barışa duyulan gereksinimi artırmaktadır. Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ve sınıf öğretmenlerinin barışa ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. ...
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersi "Okul Heyecanım" Temasındaki Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapıları
(2018)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıfta okuyan öğrencilerin, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretim Programı "okul heyecanım" temasındaki kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde ...