Kurum Yazarı "Fırat, Mehmet" Makale Koleksiyonu İçin Listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8707-5918; Güneş, Aysun; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet; Güney, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2020)Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük ... -
Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ... -
Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri
Fırat, Mehmet (2015)Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma ... -
Trends of Video Use in Distance Education: A Research Synthesis
Kılınç, Hakan; Fırat, Mehmet; Yüzer, Tevfik Volkan (Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2017)Although there are various studies regarding the use of video in distance education, very limited amount synthesizing research on the subject is available. In this study, 253 studies published between 1990 and 2015 are ... -
Web interface design principles for adults' self-directed learning
Fırat, Mehmet; Sakar, A. N.; Yurdakul, I. K. (Anadolu Universitesi, 2016)One of the most important features which e-learning tools and environments must possess within the scope of lifelong learning is self-directed learning, which can be considered as a form of self-learning. The aim of this ...