dc.contributor.author | Güven, Selçuk | |
dc.contributor.author | Topbaş, Seyhun | |
dc.date.accessioned | 2019-10-22T20:06:54Z | |
dc.date.available | 2019-10-22T20:06:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE5UQXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/22111 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Erken Dil Gelişimi Testi-Üçüncü Versiyonu'nun (TELD-3) Türkçeye ve Türk kültürüne uyarlanması, güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı haline getirilme sürecini kapsamaktadır. Uyarlama çalışmasında, uluslararası test uyarlama ilkeleri dikkatle uygulanmıştır. Güvenirlik analizi yöntemleri farklı demografik alt gruplara uygulanmış ve değerler oldukça yüksek bulunmuştur. Geçerlik çalışmasında testin normal dil gelişimi gösteren ve göstermeyen grupları iyi şekilde ayırt edebildiği, alternatif formlarının birbirleriyle yeterli düzeyde uyumlu olduğu ve gelişimsel bir test olduğu için yaşla korelasyonunun da yüksek olduğu ortaya koyulmuştur. Bu çalışma sonucunda testin Türk dili ve kültürüne uygun, yüksek düzeyde güvenirliği ve yeterli düzeyde geçerliliğe sahip olduğu ve norm puanlarını belirlemek amacıyla yapılacak çalışma için testin kullanıma hazır olduğu belirlenmiştir | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to adapt theTest of Early Language Development (TELD-3) into Turkish language and culture and examine its validity and reliability. While adapting the test, international test adapting principles were carried out. Reliability analyzes were administered to different demographic subgroups and the values have been found very high. In the validity study, it is showed that the test can distinguish the children with typical and atypical language development. There is sufficient coherence between the alternative forms and the correlation with the age is high. The results of the study showed that the test is convenient for Turkish language and culture, with its high reliability and sufficient validity. The test is ready to be used in the study with defined norm scores | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Erken Dil Gelişimi Testi-Üçüncü Versiyonu'nun (Test of Early Language Development-Third Edition) Türkçe'ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Ön Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | ADAPTATION of the TEST OF EARLY LANGUAGE DEVELOPMENT-THIRD EDITION (TELD-3) into TURKISH: RELIABILITY and VALIDITY STUDY | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 151 | en_US |
dc.identifier.endpage | 176 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |