Yüksek bypasslı turbofan motorlarının tasarım analizleri
Özet
Bu çalışmada, sivil yolcu uçaklarında kullanılan yüksek bypasslı, ayrık akışlı ve ardyanmasız turbofan motorlarının tasarım noktası performansı incelenmiş, tasarım değişkenleri (kompresör sıkıştırma oranı, fan sıkıştırma oranı, türbin giriş sıcaklığı, bypass oranı, soğutma havası oranları, lülelerdeki basınç kayıpları gibi) ve farklı uçuş koşullarının (uçuş irtifası ve uçuş Mach sayısı gibi) motor performansı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Analizlerin yapılması için Visual Basic 6.0 programlama dilinde bir yazılım geliştirilmiştir. Özgül yakıt sarfiyatı ve özgül itki gibi performans parametrelerinin uçuş ve tasarım koşullarındaki değerleri geliştirilen bu yazılım yardımıyla hesaplanmış ve performans eğrileri elde edilmiştir. In this paper, on design analysis of high bypass turbofan engines with separate flow and no afterburning used in commercial-aircraft was analysed and then effects of some design variables (e.g. compressor pressure ratio, fan pressure ratio , turbine inlet temperature, bypass ratio, cooling air ratio, nozzles pressure losses) and effects of different flight conditions (e.g. flight altitude and flight Mach number) on the engine performance were investigated. A new software program had been developed for this purpose in Visual Basic 6.0 programming language. Values of the engine performance parameters such as specific fuel consumption and specific thrust were calculated and then performance curves were obtained in this software program.
Kaynak
Havacılık ve Uzay Teknolojileri DergisiCilt
3Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpZd01USXk=https://hdl.handle.net/11421/22190