Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuyucak, Ferhan
dc.contributor.authorŞengür, Yusuf
dc.date.accessioned2019-10-22T20:07:04Z
dc.date.available2019-10-22T20:07:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-4716
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RZek16VTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22191
dc.description.abstractHavayolu isletmeleri faaliyet gösterdikleri karmasık ve rekabetçi çevrede varlıklarını ve karlılıklarını sürdürmek için bu çevreyi iyi anlamalı ve analiz etmelidirler. Ayrıca, havayolu isletmelerinin iç çevreleri de oldukça karmasık bir yapıdadır. Tüm havayolu faaliyetlerinin emniyeti saglayacak sekilde esgüdüm içerisinde, istenen kalitede ve en az maliyetle yerine getirilmesi gerekmektedir. Deger zinciri analizi, bu bakımdan havayolu isletmelerine bakıs açısı saglayan bir araçtır. Bu çalısmada öncelikle, genel olarak deger zinciri analizi ele alınmıs ve ardından havayolu isletmeleri için endüstri ve isletme seviyesinde deger zinciri analizi çerçevesi olusturulmustur. Buna ek olarak, havayolu isletmeleri için deger zinciri analizinin yararları üzerinde durulmustur. Havayolu isletmelerine bu çerçeveden bakıldıgında, her havayolu isletmesinin rekabetçi durumunu keskinlestirmek için deger zincirini anlaması ve deger zinciri içerisindeki baglantıları iyi bir sekilde yönetmesi geregi ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractAirlines are operating in a complex and competitive environment. Therefore, they should understand and analyze the environment to maintain their existence and profitability. Business structure of airlines is also quite complex. Airline activities should be carried out in a coordination ensuring safety at a minimum cost and a desired quality. Considered to these, value chain analysis is a tool that provides a perspective to the airline business. In this study, firstly, value chain analysis has been introduced, and then, value chain analysis framework was developed for the airline industry and airlines. In addition, benefits of value chain analysis are mentioned for airline business. From this framework, it is suggested that each airline should understand the value chain and manage the links within the value chain to sharpen their competitiveness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleDeger zinciri analizi: Havayolu işletmeleri için genel bir çerçeveen_US
dc.title.alternativeValue chain analysis: A general framework for airlinesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKani, İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster