Impact of Reward Program Elements on Airlines Customers: Case of Turkish Airlines
Özet
Müşteri bağlılığı oluşturmada bir promosyon aracı olarak kullanılan ödül programları, bir işletmeden belli bir mal ya da hizmetin sürekli biçimde satın alınmasına dayalı olarak ödüller sunmaktadır. Ödül programları, birçok sektörde giderek yaygın hale gelmektedir. Bunun en iyi bilinen örmekleri, havayolu şirketleri tarafından sunulan sık uçan yolcu programları, otellerin sunduğu sürekli misafir programları ve süpermarketlerin sunduğu sürekli müşteri programlarıdır. Ödül programlarının birçok sektörde giderek yaygın hale gelmesine rağmen, bu pazarlama yöntemi üzerinde yapılan araştırmalar kısıtlıdır. Bu araştırma, ödül programı unsurlarının havayolu müşterileri üzerindeki etkisine dair deneysel bir çalışmadır. Bu araştırmada amaçlanan, havayolu şirketleri tarafından sunulan ve ödül programının değerini ve çekiciliğini etkileyen çeşitli avantajlara, müşterilerin verdiği önem ve algıladıkları tatmin miktarını belirlemektir Reward programs, a promotional tool to develop customer loyalty, offer incentives to consumers on the basis of cumulative purchases of a given product or service of a firm. Reward programs have become increasingly common in many industries. The best-known examples include frequent-flier programs offered by airlines, frequent-guest programs offered by hotels, and frequent-shopper programs offered by supermarkets. Although reward programs have become more and more common in many industries, there is only few researches done on this marketing practice. This research presents an empirical study of the impact of reward program elements on airline customers. In this research, it is aimed to determine the importance and satisfaction perceived by customers on various advantages given by airlines and which affect the value and the attractiveness of the reward program.
Kaynak
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Cilt
4Sayı
14Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRnM01EazU=https://hdl.handle.net/11421/22215