Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorCavcar, Aydan
dc.contributor.authorCavcar, Mustafa
dc.date.accessioned2019-10-22T20:07:09Z
dc.date.available2019-10-22T20:07:09Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1302-2474
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRZeU5ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22230
dc.description.abstractHava taşımacılığına olan hızlı talep artışı karşısında, hava trafik yönetim sisteminin yavaş gelişmesi hava trafik kontrol sisteminin tıkanmasına neden olmuştur. Havacılık endüstrisindeki gelişmeler modern ulaştırma uçaklarının uçuş harekâtlarını otomasyona doğru yöneltmiştir. Bu yüzden, hava trafik yönetimi teknolojisi uçak teknolojisine ayak uydurabilmek için yoğun araştırma ve geliştirme faaliyetlerine gerek duymaktadır. Böylece hava trafik yönetimi sisteminin uçuş plânlama ve kontrol fonksiyonları için otomasyon teknolojileri geliştirilmeye başlanmıştır. Teknoloji geliştirme çabalarının yanında, mevcut gelişmiş donanımlara dayalı yeni seyrüsefer usulleri de gelişmiştir. Bu usullerden birisi de serbest uçuştur. Serbest uçuş kavramı öncelikle A.B.D. 'de ortaya çıkmıştır, daha sonra Avrupa' da Eurocontrol tarafından da üzerinde çalışılmaya başlanmıştır. Bu makalede serbest uçuş kavramına ait temel prensipler tanıtılmış ve Türkiye hava sahasından bir örnek uygulama verilmiştir.en_US
dc.description.abstractRapid demand growth in air transportation caused congestion in the air traffic control system due to slow progress in air traffic management systems. Progress in the aerospace industry leaded full automated flight operations in modern transport aircraft. Therefore, air traffic management technology requires intense research and development to keep in step with aircraft techhology. For this reason, fully automated technologies are being developed especially for the flight planning and control functions of the air traffic management system. Besides technology development efforts, new air navigation procedures are also being developed based on the availability of highly developed equipment. One of these procedures is the free flight. Free flight concept is first introduced in the USA, however, it is also being studied by European's EUROCONTROL. In this paper, fundamental principles of the free flight concept is introduced together with an example from Turkish airspace.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleSerbest uçuş: Dinamik akış kontrolen_US
dc.title.alternativeFree flight: Dynamic flow controlen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1-2en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCavcar, Aydan
dc.contributor.institutionauthorCavcar, Mustafa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record