Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 33, listelenen: 13-32
-
Human resources management in small- and medium-sized hotels in Turkey
(2009)Effective human resources management (HRM) is vital for the success of small- and medium-sized hotel enterprises (SMHEs). However, there are no single studies concerning HRM practices of SMHEs in Turkey. The purpose of the ... -
Institutionalisation of tourism research and education: from the early 1900s to 2000s
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)The purpose of this paper is to present the historical development of tourism studies literature and institutions in chronological order, dating back to the early twentieth century. Data sources used include books, journals, ... -
Konaklama İşletmelerinde Kadın ve Erkek Yöneticilerin Cinsiyet Ayrımcılığına Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması
(2008)Kariyerinde ilerlemek isteyen kadın çalışanın erkek meslektaşına oranla daha fazla güç harcamak zorunda olduğu bilinmektedir. Bunun yanı sıra kadın çalışanlar, çalıştıkları organizasyonlarda çok sayıda ve çeşitli cinsiyet ... -
Kültürlerarası iletişimin bir yönü: Özün ötekileştirilerek yabancılaştırılması
(2010)Bu çalışmada sırasıyla kültür, iletişim, kültürler arası iletişim, kültürlerin algılanma biçimleri, kültürel iletişim boyutu ve kültürlerarası iletişimde bireysel tutumlar ile kültürler arası iletişim sürecinde bireylerin ... -
Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağının tanıtım ve pazarlanmasına ilişkin görüşleri (Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu örneği)
(2010)Bu çalışmanın amacı, Lisans düzeyinde Turizm eğitimi alan öğrencilerin Türk Mutfağına yönelik tutumlarını ölçmektir. Bu amaçla, anket formları geliştirilmiş ve Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu’nda ... -
Measuring destination competitiveness: An application of the Travel and Tourism competitiveness index (2007)
(2010)This article evaluates 13 key factors that affect destination competitiveness and compares the competitiveness levels of EU countries with those of Turkey. The article also focuses on detecting the more or less effective ... -
Measuring the quality of airline services: Evidence from Northern Cyprus
(Cognizant Communication Corporation, 2003)This study set out to examine the service quality and customer satisfaction delivered by the national airline company in Northern Cyprus, using a SERVQUAL scale. For this purpose, the translated instrument was purified ... -
Mobile advergames in tourism marketing
(2010)In recent years, the effectiveness of traditional communication techniques has been diminishing and marketers have sought more creative practices to attract consumers. One of these new marketing tools is the mobile advergame, ... -
Motive Based Segmentation of the Cultural Tourism Market: A Study of Turkish Domestic Tourists
(2012)This article examines cultural tourists' motivations for travel and provided support for the idea that cultural tourists are not solely motivated by the potential for deep cultural experiences. Face-to-face interviews were ... -
Otel yöneticilerinin iç girişimcilik algılamaları: Frigya bölgesi örneği
(2010)İşletmelerin içinde yer aldıkları dinamik çevreye uyum sağlamalarında iç girişimcilik faaliyetlerinin önemi büyüktür. İç girişimcilik kültürünün oluşmasında ve yaygınlaşmasında ise yöneticilerin bu konuya gösterdikleri ... -
Public policy and sustainable tourism in Turkey
(2009)Although tourism has been considered as an important activity for the well-being of the economies and state regulations on tourism have a considerable history in Turkey, the concept of sustainable tourism was first mentioned ... -
Seyahat Acentalarının İş Süreçlerinde İnternetin Önemi (TURSAB- B.Y.K. Üyeleri Algılamaları Üzerine Bir Araştırma)
(2007)İnternet, seyahat sektörü için iş yapış tarzındaki değişimin bir temsilcisi olarak büyük öneme sahiptir. Araştırmanın amacı, Türkiye’deki seyahat acentalarının iş süreçlerinde İnternetin önemi, fayda fonksiyonları ile ... -
Transformation of tourism distribution channels: Implications of e-Commerce for Turkish travel agencies
(2007)The purpose of this paper is to analyze the relationship between the perceived transformation of tourism distribution channels and the present promotion and distribution channels within the present working areas of the ... -
Turizm İşletmelerinde Duygusal Çaba Faktörlerinin İşe Alma Sürecinde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma
(2008)Hizmet endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar sadece entelektüel ve fiziksel özellikleriyle değil, duygusal özellikleriyle de işe katılmaktadırlar. Bu nedenle, doğru duyguları göstermek veya duygusal çaba ... -
Türk akademisyenlerin kongre tercihleri üzerine bir araştırma
(2010)Çalışmanın amacı kongre katılımcılarının tercihlerinin belirlenmesidir. Kongre katılımcılarının tercih kriterlerinin belirlenmesi için bir ölçek geliştirilmiştir. Kongre tercih faktörlerini ortaya çıkarmak için açıklayıcı ... -
Türk Kütüphaneciliği Dergisinin Türkiye'de Yayınlanan Akademik Dergiler İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme
(2002)Bu çalışmanın konusunu Türk Kütüphaneciliği dergisinin Türkiye'de yayınlanmakta olan akademik, dergiler içerisindeki yeri ve öneminin ortaya çıkarılması oluşturmaktadır. Çalışma, 1997/1998 yıllarında gerçekleştirilen Türkiye ... -
Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları
(2010)Bu çalışmada amaç, Türk Mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıklarının tarihsel süreç içindeki durumunu ortaya koymaktır. Yemek yemek, insanoğlunun yaşamını devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu en önemli olgudur. Yemek ... -
Türkiye'de Yayınlanan Akademik Dergilerin Niteliklerindeki Zaman İçerisindeki Değişim Nedenleri: Sağlık, Sosyal ve Teknik Bilim Alanlarında Yayınlanan Dergiler Üzerine Bir İnceleme
(2003)Bu çalışma, birincisi 1997/1998'de, ikincisi 2002 yılında gerçekleştirilen Türkiye Akademik Dergiler Araştırmasından elde edilen verilerden yararlanılarak hazırlanmıştır. Sağlık, sosyal ve teknik bilimler alanlarında ... -
Visitors' objectives for trade exhibition attendance: A case study on the East Mediterranean international tourism and travel exhibition (EMITT)
(2009)This article takes a brief look at visitors' objectives for attending the East Mediterranean International Tourism and Travel Exhibition held in Turkey, in February 2006. The empirical data was collected via questionnaires ... -
Yatırımcı Duyarlılığı Hisse Senedi Getirileri İlişkisi: Türkiye Örneği
(2008)Bu çalışmanın amacı, İMKB (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası)’de yatırımcı duyarlılığı ile hisse senedi piyasaları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla İMKB-30 Endeksi ile TCMB tarafından hazırlanan Tüketici ...