dc.contributor.author | Bayır, Ömür Gürdoğan | |
dc.contributor.author | Gültekin, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T20:52:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T20:52:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | http://doi.org/10.18039/ajesi.520843 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeU9UVTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23727 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çatışma çözme becerisi ölçülmesine ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek kapsamına alınacak maddelerin yazımında alanyazında benzer konuda yer alan ölçeklerden yararlanılmıştır. Alanyazında çatışma çözme becerisine yönelik yapılan sınıflandırmalar ve uzman görüşleri göz önünde bulundurularak belirlenen boyutlara toplam 38 madde yazılarak madde havuzu oluşturulmuştur. Ölçek açımlayıcı faktör analizi için 277, doğrulayıcı faktör analizi için ise 146 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin “uzlaşmaya başvurma” ve “şiddete başvurma” faktörlerinden oluştuğu ve toplam varyansın %49.89’unu açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ölçeğin belirlenen iki faktörlü yapısı doğrulayıcı faktör analizi sonucunda bir model olarak doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışmaları ise Cronbach Alpha katsayısı, test yarılama, madde toplam korelasyonları ve alt-üst %27’lik grupların karşılaştırılması yoluyla yapılmıştır. Elde edilen değerler sonucunda ölçeğin güvenilir olduğu belirlenmiştir. Bu kapsamda geliştirilen Çatışma Çözme Becerisi Ölçeği’nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çatışma çözme becerilerinin belirlenmesinde geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to develop a valid and reliable measurement tool to measure conflict resolution skills of fourth grade students. Scales in the same subject were used to write the items to be included in this scale. A total of 38 items were written to the dimensions determined by considering the classifications in the literature and expert opinions about conflict resolution skills. So a draft scale was created. The scale was applied to 277 students for exploratory factor analysis and 146 students to confirmatory factor analysis. As a result of the exploratory factor analysis, it was concluded that the scale consist of “compromise” and “violence“ factors and explain 49.89% of the total variance. In addition, this two-factor structure of the scale was confirmed as a model as a result of confirmatory factor analysis. The reliability studies of the scale were made by comparing Cronbach's alpha coefficient, split-half, item-total correlations, and comparison of sub-upper 27% groups. As a result of the obtained values, the scale was found to be reliable. In this context, it was concluded that Conflict Resolution Skill Scale was a valid and reliable measurement tool in the determination of conflict resolution skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.18039/ajesi.520843 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Çatışma Çözme Becerisi Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Reliability and Validity Work of Conflict Resolution Skill Scale | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 214 | en_US |
dc.identifier.endpage | 239 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |