dc.contributor.author | Çimşir, Elif | |
dc.contributor.author | Akdoğan, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T20:52:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T20:52:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | http://doi.org/10.18039/ajesi.520833 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeU9UUTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23737 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada kendini saklamanın yetersizlik duygusu ile yalnızlık arasındaki olası aracı rolü incelenmiştir. Araştırma kapsamında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 147 lisans öğrencisine Yetersizlik Duygusu Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Kendini Saklama Ölçeği Uygulanmıştır. Aracılık analizi Hayes (2013) tarafından geliştirilen SPSS PROCESS eklentisi (Model 4) ile yapılmıştır. Bulgular kendini saklamanın yetersizlik duygusu ile yalnızlık arasında kısmi bir aracılık işlevi gördüğünü (c’=0.03; p<.001) diğer bir deyişle bireyin yetersizlik duyguları arttıkça kendini saklamaya olan eğiliminin de arttığını ve bununla bağlantılı olarak bireyin kendini yalnız hissetme ihtimalinin de yükseldiğini göstermektedir. Araştırma bulgularına dayanarak, yetersizlik duygusuna sahip bireylerin diğerlerini tehdit olarak algıladıkları için (Adler, 1985) kendileri ile ilgili bilgileri paylaşmaktan kaçınmaya eğilim gösterdikleri ve bu eğilimin de yalnızlıkla sonuçlanma olasılığının arttığı belirtilebilir. Kendini saklama ile yetersizlik duygusu arasındaki pozitif ilişkiye yönelik araştırma bulgusu (r=.22, p<.05), kendini saklamanın durumsal nedenlerin (durumun niteliği, sosyal ortam ve bilginin muhteviyatı gibi) yanı sıra daha karmaşık bir psikolojik değişken olan yetersizlik duygusuyla da ilişkili olabileceğine işaret etmesi açısından önemli görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The present study examined self-concealment as a possible mediator in the relationship between inferiority feelings and loneliness. One hundred and forty-seven undergraduate students from Anadolu University Education Faculty were administered the Inferiority Feelings Scale, the Self-Concealment Scale, the UCLA Loneliness Scale. The mediation analysis was performed using the SPSS PROCESS Macro (Model 4) that was developed by Hayes (2013). The results indicated that self-concealment mediated partially the relationship between inferiority feelings and loneliness (c’=0.03; p<.001), meaning that as inferiority feelings increase so does one’s tendency to self-concealment, which results in an increased likelihood of loneliness. Based on the results, it is possible to suggest that people with inferiority feelings may be unintentionally keeping information about themselves from others due to perceiving them as threats (Adler, 1985), and thus, feel more lonely. The positive correlation between inferiority feelings and self-concealment (r=.22, p<.05), is thought to be particularly important as it suggests that, aside from situation-specific factors such as the type of situation, social context and the content of information, a more complex psychological factor, inferiority feelings, might be at work when it comes to self-concealment. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.18039/ajesi.520833 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Yalnızlık ve Yetersizlik Duygusu Arasındaki İlişkide Kendini Saklamanın Aracı Rolü | en_US |
dc.title.alternative | Self-Concealment as a Mediator in the Relationship Between Inferiority Feelings and Loneliness | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 111 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |