Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzrak, Yakup
dc.contributor.authorYalçınkaya, Elvan
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.18039/ajesi.520816
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeU9UUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23739
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu doğrultuda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeyleri, cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, ölçme ve değerlendirme dersi alma durumlarına, mezun oldukları lise türüne ve akademik başarı ortalamalarına göre karşılaştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Uygun örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 282 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Mertler ve Campell (2005) tarafından geliştirilen ve Bütüner, Yiğit ve Çimer (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlığı Envanteri” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin yeterli seviyede olmadığı ve geliştirilmeye açık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeyleri ile cinsiyetleri ve mezun oldukları lise türü arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, sınıf düzeyleri, ölçme ve değerlendirme dersi alma durumları ve akademik başarı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, eğitim fakültelerinde verilen ölçme değerlendirme dersinin kredisinin artırılması ve ölçme değerlendirme içeriğine sahip derslere üniversite 1. sınıftan itibaren yer verilmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the assessment literacy levels of social studies teacher candidates in terms of various variables. In this respect, the assessment literacy levels of the social studies teacher candidates have been examined according to, their genders, grade levels, taking assesment and evaluation courses, high school graduates and academic achievement averages. In this research, screening model was used. In this research, which was used convenience sampling method, the study group was composed of 282 teacher candidates in Ömer Halisdemir University, Faculty of Education, Department of Turkish and Social Sciences Education, Department of Social Studies Education, 1st, 2nd, 3rd and 4th classes. "Assessment Literacy Inventory" developed by Mertler and Campell (2005) and adapted to Turkish by Tümer, Yiğit and Çimer (2010) has been used as data collection tool in the research. The obtained data were analyzed with SPSS 22.0 package program. Mann Whitney U, One Way ANOVA and Kruskal Wallis H tests were used in the analysis of the data. According to the results obtained from the research, the social studies teacher candidates' assessment literacy levels are at a very low level and need to be improved. Besides, there is no statistically significant difference between the assessment literacy levels of the teacher candidates and their sexes and the high school graduates they graduated from, but there is a statistically significant difference between the grade levels, taking the assesment and evaluation courses and the academic achievement averages. In line with the results obtained from the research, it is suggested to increase the credit of the measurement and evaluation course given in the education faculties and to courses having the content of measurement and evaluation are given from the first year of university.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.18039/ajesi.520816en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Assessment Literacy Levels of Social Studies Teacher Candidates in Terms of Various Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences Internationalen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster