Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaracabey, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorBoyacı, Adnan
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:06Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.24106/kefdergi.2540
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNNE1UZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23767
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the factors contributing to school dropouts in secondary education. A qualitative approach has been adopted in the study and embedded case study design was used. The study group is composed of 30 students leaving the formal secondary school and taking courses in open high school between 2014-2015 educational year, in the province of Sanliurfa, Turkey. Results indicated that the individual factors for school dropout are; physical and psychological problems, failures, changes of the teacher, negative attitudes and values towards the school, incompatible behaviors in the class and the school, absenteeism, school change, and low academic achievement. The institutional factors of dropping out of school can be summarized as the family structure, practices in the family, resources of the family, composition, structure, practices, and resources of the schools, composition of the community and friends.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin okul terkine ilişkin gerekçeleri üreten bireysel ve kurumsal faktörleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada iç içe geçmiş durum deseni nitel araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu daha önce okulu terk etmiş 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Şanlıurfa ili ve merkez ilçelerinde açık liseye devam eden 30 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre bireysel faktörler içerisinde öğrencinin fiziksel ve psikolojik sorunları, başarısızlıkları, öğretmen değişimi, okula karşı olumsuz tutum ve değerler, devamsızlık ve düşük eğitsel performansın; kurumsal faktörler içerisinde aile yapısı, aile içi uygulamalar, aile kaynakları, öğrencinin terk ettiği okulun bileşimi, yapısı, uygulama ve kaynakları ile akranların okul terkinde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.2540en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleIndividual and Institutional Factors Contributing to School Dropoutsen_US
dc.title.alternativeOrtaöğretimde Okul Terkinin Bireysel ve Kurumsal Nedenlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1047en_US
dc.identifier.endpage1057en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster