Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Ali
dc.contributor.authorTemizel, Fatih
dc.contributor.authorEsen, Ethem
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:07Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.15295/bmij.v7i4.1132
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNU1UY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23790
dc.description.abstractFinansal iletişim sermaye piyasalarındaki değerlemelerde önemli etkiye sahiptir. Adil piyasa değerine ulaşılmasında paydaşların zamanın ruhuna uygun biçimde bilgilendirilmesi gerekmektedir. Fayda-maliyet dengesini gözeten etkin yaklaşımlar teknolojik gelişmeler çerçevesinde yeniden tanımlanmaktadır. Çalışmanın konusunu oluşturan sosyal medya bu kapsamda ele alınmıştır. Çalışmada teknoloji sektörü işletmelerinin sosyal medyadaki varlıkları ile piyasa değerleri ve seçili finansal göstergelerle izlenen performansları değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları işletmelerin sosyal medya araçlarından en çok Facebook’ta hesap oluşturduklarını ortaya koymaktadır. En az tercih edilen sosyal medya aracı ise Youtube olarak belirlenmiştir. Sosyal medyayı aktif kullanan işletmelerin piyasa değeri ortalaması kullanmayanlardan daha yüksek bulunmuştur. Bu durum, piyasa değeri yüksek olan işletmelerin, sosyal medyada daha aktif konumda olduklarını göstermektedir. Buna karşın sosyal medya kullanımı ile finansal performans göstergeleri arasında benzer bir ilişki gözlenmemiştir.en_US
dc.description.abstractFinancial communication has a significant impact on the valuation of capital markets. Stakeholders must be informed in accordance with the spirit of time in achieving fair market value. Effective approaches that take advantage of the cost-benefit balance are redefined within the framework of technological developments. Social media, which is the subject of this study, has been discussed in this context. In this study, the performances of the technology sector enterprises in social media with their market values and selected financial indicators are evaluated. The findings of the study reveal that the enterprises mostly create an account on Facebook. YouTube is the least preferred social media tool. The average market value of the companies using social media is higher than those who do not. This situation shows that the enterprises with high market value are more active in social media. On the other hand, a similar relationship was not observed between social media usage and financial performance indicators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15295/bmij.v7i4.1132en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleBorsa İstanbul Teknoloji Endeksi (Xutek) İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımları İle Finansal Performanslarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Social Media Usage And Financial Performance Of Borsa Istanbul Technology Index (Xutek) Companiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1173en_US
dc.identifier.endpage1187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster