Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-05T07:34:22Z
dc.date.available2021-03-05T07:34:22Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationİstel, Ç., Uzuner, Y., Girgin, Ü., Ünlüer, S., Karasu, G., & Tanrıdiler, A. (2020). İşitme kayıplı gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin iyileştirme sürecinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 193-225. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.523789en_US
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25573
dc.description.abstractBireylerin nitelikli olarak iş dünyasına hazırlanmalarında mesleki eğitimin rolü büyüktür. Mesleki eğitimlerinde çeşitli sorunlarla mücadele eden işitme kayıplı öğrencilerin düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim programı hazırlanması önemlidir. Bu çalışmanın amacı Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO), Yapı Ressamlığı Programı’ndaki işitme kayıplı öğrencilere dengeli öğretim yaklaşımı ile uygulanan Yapı Bilgisi I-II derslerinin iyileştirilme sürecini incelemektir. Sürecin izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla eylem araştırması olarak desenlenen çalışmanın katılımcıları Yapı Bilgisi I-II derslerini alan işitme kayıplı on öğrenci, işitme kayıplı öğrencilerin eğitimi, mimarlık, nitel araştırmalar ve bilgisayar teknolojileri konularında uzman Tez İzleme Komitesi (TİK) üyeleri ve işbirliği yapılan öğretim elemanlarıdır. Gözlemler, araştırmacı günlüğü, belgeler, ürünler, toplantılar ve kontrol listeleriyle toplanan veriler betimsel ve/veya tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Araştırmada TİK’in temsili dersleri kontrol listelerine göre değerlendirmeleri sonucunda öğretim programlarının unsurlarında ve araştırmacının öğretiminde gelişmeler olduğu belirlenmiş ve bu belirlemeler öğrencilerin görüşleriyle de desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Eğitimen_US
dc.subjectİşitme Kayıplı Öğrencileren_US
dc.subjectYapı Bilgisien_US
dc.subjectDengeli Öğretim Yaklaşımıen_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.titleİşitme kayıplı gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Entegre Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage193en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİstel, Çiğdem
dc.contributor.institutionauthorUzuner, Yıldız
dc.contributor.institutionauthorGirgin, Ümit
dc.contributor.institutionauthorÜnlüer, Sema
dc.contributor.institutionauthorKarasu, Güzin
dc.contributor.institutionauthorTanrıdiler, Ayşe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster