HEM’lerde Suriyelilere Türkçe öğreten öğretmenler üzerine bir araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Pilancı H, Zenci S.,Saltık O.,Yaşar S. (2020). HEM’lerde Suriyelilere Türkçe Öğreten Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 127 - 144. Doi: 10.31464/jlere.672475Özet
The most populous group learning Turkish as a second language in Turkey constitute
foreigners who immigrated to Turkey in recent years for various reasons. The laws and rules of the state
policies, the characteristics and attitudes of the host society are decisive in terms of educational science in
ensuring the interaction of immigrants with the societies of the countries they come from. From the
sociocultural and socioeconomic point of view, it is clear that Turkish teaching is the most important part
of adaptation. Considering that the need for learning Turkish is a fundamental need not only for Syrians
under temporary protection, but also for all internationally protected and irregular migrants, the importance
of the need for qualified teachers emerges. In this study, teaching programs, the principles course content,
methods and techniques, tools and materials, the types of questions for assessment and evaluation which
are used by teachers who teach Turkish in Turkey Public Education Centers of the provinces where Syrians
are most concentrated, are investigated and also examined the sources they follow. The data indicate that
there is a need for qualified teachers in the field. : Türkiye’de Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen en kalabalık grupları, son yıllarda çeşitli sebeplerle
Türkiye’ye göç eden yabancılar oluşturmaktadır. Göçmenlerin, geldikleri ülkelerin toplumlarıyla
etkileşiminin sağlanmasında devlet politikalarının ortaya koyduğu yasalar ve kurallar, ev sahibi toplumun
özellikleri ve tutumları, konunun eğitimbilim açısından hangi oranda ele alındığı belirleyici olmaktadır.
Sosyokültürel ve sosyoekonomik açıdan ele alındığında Türkçe öğretiminin uyumun en önemli parçası
olduğu ortaya çıkmaktadır. Türkçe öğrenme ihtiyacının sadece geçici koruma altındaki Suriyelilerin değil
tüm uluslararası koruma altında olanlar ve düzensiz göç yoluyla gelenler için de temel bir ihtiyaç olduğu
düşünüldüğünde alanda yetişmiş nitelikli öğretmen ihtiyacının önemi de ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada
Türkiye'de geçici koruma kapsamında olan Suriyelilerin en yoğun olarak bulundukları illerin Halk Eğitim
Merkezlerinde açılan Türkçe kurslarında görev yapan öğretmenlerin kullandıkları öğretim programları, ders
içeriği belirleme ilkeleri, yöntem ve teknikler, araç gereçler, ölçme değerlendirme için kullandıkları soru
tipleri, alanındaki gelişmeleri takip ettikleri kaynaklar araştırılmaktadır. Elde edilen veriler, alanda nitelikli
öğretmen ihtiyacının olduğunu göstermektedir.