Borsa İstanbul 100 endeksinde yer alan şirketlerin sosyal medya kullanımı ve finansal performans ilişkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
0000-0002-5356-1798
0000-0002-7780-4977
0000-0002-7208-3293
Esen, Ethem
Özdemir, Ali
Temizel, Fatih
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Esen E., Özdemir A.,Temizel F. (2020). Borsa İstanbul 100 endeksinde yer alan şirketlerin sosyal medya kullanımı ve finansal performans ilişkisiİ. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(1), 150 - 159. Doi: 10.17130/ijmeb.700896Özet
Bu çalışmada şirketlerin sosyal medya araçları kullanımları ile finansal performansları
arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. 1 Ocak 2016- 31 Aralık 2016 tarihleri arasındaki
dönemde BİST 100 Endeksinde yer alan şirketlerin sosyal medya kullanım verisi toplanmıştır.
Şirketlerin ilgili sosyal medya araçlarını kullanım düzeylerinin belirlenmesinde Karjaluoto,
Makinen ve Jarvinen’in Sosyal Medya Faaliyet Sınıflandırma Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada,
BIST 100 kapsamındaki şirketler, sosyal medya aracında yer alma ve paylaşım sayılarına
göre sınıflandırılmıştır. İnceleme konusu şirketlerin %15’lik azımsanmayacak bölümünün
herhangi bir paylaşımda bulunmadığı belirlenmiştir. Bulgular BIST 100 Endeksi kapsamındaki
şirketlerin sosyal medya kullanım düzeyi ile finansal performansın ilişkili olduğuna yönelik
araştırma sorusunu kısmen doğrulamaktadır. In this study, the relationship between the social performance of companies and their
financial performance is investigated. For the period between 1 January 2016 and 31 December
2016, social media usage data of companies included in BIST 100 Index were collected. The
Social Media Activity Classification Scale of Karjaluoto, Makinen and Jarvinen was used to
determine the level of use of the relevant social media tools of companies. Companies within
the scope of BIST 100 are classified according to the number of shares and participation in
the social media tools. It has been determined that 15% of the companies under consideration
do not have any sharing. The findings partially confirm the research question regarding the
relationship between financial performance and social media usage level of the companies
covered by BIST 100 Index.