Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-12T07:10:48Z
dc.date.available2021-03-12T07:10:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationArtar, T. M., & Ergenekon, Y. (2020). Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: Serbest zaman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 171-192. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.559802en_US
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25589
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman etkinliklerine katılımındaki sorunların ortaya konması ve ilgili araştırma bulgularından yola çıkılarak öneriler geliştirilmesidir. Çalışma kapsamında öncelikle serbest zaman, serbest zaman etkinliklerine yönelik sınıflandırmalar, serbest zaman etkinliklerinde sergilenen gerekli ve ilgili beceriler ile serbest zaman eğitimi kavramları ayrıntılı biçimde açıklanmıştır. Ayrıca, yetişkinlik dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan bireyler açısından serbest zaman etkinliklerinin önemi ve bu etkinliklere katılımda karşılaşılan sorunlar paylaşılmıştır. Son olarak ilgili alanyazından yola çıkılarak bu bireylerin serbest zamanlarını daha nitelikli geçirebilmeleri için paydaşlara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to describe the basic components of spare time concept which has an important place in the lives of adults with developmental disabilities, to put forward the problems related with the participation of these individuals in the leisure time activities and to develop suggestions moving from the results of the related studies. In this study, leisure time, classifications of leisure time activities, essential and related skills which are presented in leisure time activities and education regarding leisure time activities are described in depth. Besides, the importance of leisure time activities and the problems experienced while participating in these activities by individuals with developmental disabilities are shared. Lastly, moving from the related literature, suggestions are offered to the stakeholders in order to provide opportunities for these people to spend more qualitative period during their leisure times.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.21565/ozelegitimdergisi.559802en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGelişimsel Yetersizliği Olan Yetişkinleren_US
dc.subjectSerbest Zamanen_US
dc.subjectSerbest Zaman Etkinliklerien_US
dc.subjectToplumsal Yaşama Katılımen_US
dc.titleGelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zamanen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0285-4152en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2443-0884en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage192en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorArtar, Tahir Mete
dc.contributor.institutionauthorErgenekon, Yasemin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster