Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbey, Fidan
dc.date.accessioned2021-03-23T07:59:27Z
dc.date.available2021-03-23T07:59:27Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÖzbey F.,Cavkaytar A. (2020). Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilere“İş Gücü Piyasa Analizi”ne Dayalı Meslekî Becerilerin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(1), 111 - 141. Doi:10.23863/kalem.2020.151en_US
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25636
dc.description.abstractBu araştırmada zihinsel yetersizliği olan öğrencilere iş gücü piyasa analizi ve iş analizi temelinde meslekî becerilerin öğretilmesi sürecinin betimlenmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmada veri toplama tekniklerini, gözlem, görüşme, günlük, saha notu, görsel ve işitsel dokümanlar, toplantı tutanakları ve süreç ürünleri oluşturmaktadır. Araştırmada yaşları 16-17 aralığında ikisi kız, biri erkek olmak üzere üç hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenci ile çalışılmıştır. İki ay atölye eğitimi ve iki ay iş başı (fabrika) eğitimi olmak üzere toplam 4 ay sonunda zihinsel yetersizliğe sahip öğrenciler, gerçek iş ortamında tam bağımsız istihdam edilebilir düzeye ulaşmışlardır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to describe the process of teaching vocational skills to students with intellectual disabilities based on labor market analysis and job analysis. This research was designed as an action research project. The data collection tools consisted of observation, interview, diary, field notes, visual and auditory documents, meeting reports, and process products. During the research, three students, a boy and two girls with mild intellectual disabilities between the ages of 16 and 17, were studied. At the end of the study target students demonstrated capability of working completely independently in a real job environment.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.23863/kalem.2020.151en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşgücü Piyasası Analizien_US
dc.subjectİş Analizien_US
dc.subjectZihinsel Yetersizliği Olan Bireyen_US
dc.subjectLabor Market Analysisen_US
dc.subjectJob Analysisen_US
dc.subjectIndividuals with Intellectual Disabilityen_US
dc.titleZihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere “iş gücü piyasa analizi”ne dayalı meslekî becerilerin öğretim sürecinin betimlenmesien_US
dc.title.alternativeTeaching textile labor skills based on job analysis to students with intellectual disabilitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8067-1602en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCavkaytar, Atilla


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster