Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-25T06:23:48Z
dc.date.available2021-03-25T06:23:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationZenci S. Ç. (2020). Öğretmen Adaylarının Metin Özetleme Stratejilerinin Kullanım Tercihleri. Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 11(21), 341 - 359. Doi: 10.30767/diledeara.662103en_US
dc.identifier.issn1308-5069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25655
dc.description.abstractBu çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Almanca (39), İngilizce (16), Özel Eğitim (42) Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta okuyan 97 öğretmen adayının özetleme stratejilerini kullanım durumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Deneme (2009) tarafından geliştirilen 14 maddelik “Özetleme Stratejileri Ölçeği” uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, yedinci, birinci, ikinci, on üçüncü, dokuzuncu, onuncu, on birinci ve beşinci maddeler yüksek oranda tercih edilen stratejiler arasındadır. En az kullanılan stratejilerin arasında “Özet boyunca özgün metnin yazarına gönderme yaparım.” şeklinde açıklanan strateji olduğu görülmüştür. Az tercih edilen stratejiler arasında “Özet metne konuyla ilgili fikirlerimi de katarım.”, “Özgün metni okumaya başlar başlamaz özet metni yazmaya başlarım.” stratejileri yer almaktadır. “Özgün metnin ana fikrini özet metnin ilk cümlesinde ifade ederim.” stratejisi öğretmen adayları tarafından tercih edilmeyen stratejidir. Öğretmen adaylarının özetleme stratejilerini orta düzeyde tercih ettikleri tespit edilmiştir. Çalışmada cinsiyet değişkenine ilişkin anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. İngilizce ve Almanca öğretmenliği bölümlerindeki öğrencilerde on ikinci ve on üçüncü maddelerde anlamlı farklılık görülmüştür. Yazılı anlatım ya da Türk dili gibi okuma ve yazmaya yönelik derslerde metin özetleme konusu üzerine hem teorik hem de uygulamaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır.en_US
dc.description.abstractThis study examines the pre-service teachers’ preferences of using summarizing strategies in German, English and Special Education Teaching departments in the 2019-2020 academic year in a public university. The study group consisted of 97 pre-service teachers studying in German (39), English (16), and Special Education (42) Teaching departments. Screening model was used in the study. The 14-item “Summarizing Strategies Scale” developed by Deneme (2009) was applied. According to the results of the study, highly preferred strategies included items 7, 1, 2, 13, 9, 10, 11 and 5. These items are important items in the text summarizing strategies, and it was seen that pre-service teachers were successful in this subject. The least preferred strategy is “I refer to the author of the original text throughout the abstract.” (Item 14). It was determined that this item was not preferred by pre-service teachers. Less preferred strategies include the statements “I also add my ideas to the summary text.” (Item 4) and “As soon as I start reading the original text, I start writing the summary text” (Item 6). It was also determined that pre-service teachers did not use item 12 (“I express the main idea of the original text in the first sentence of the abstract.”). In the study, there was no significant difference regarding the gender variable. In the 12th and 13th items, it was found that there was a significant difference between the English and German Language departments. Both theoretical and practical studies should be carried out on the subject of text summarization in reading and writing courses such as written expression or Turkish language.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.30767/diledeara.662103en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectPre-service Teachersen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının metin özetleme stratejilerini kullanım tercihlerien_US
dc.title.alternativePre-service teachers’ preferences of using text summarizing strategiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDil ve Edebiyat Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7942-5452en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage341en_US
dc.identifier.endpage359en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇalışır Zenci, Sevgi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster