Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSebik, Ceylan
dc.date.accessioned2021-03-30T08:09:35Z
dc.date.available2021-03-30T08:09:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25682
dc.description.abstractIn this study, the aim is to reveal the application results of the visual arts course performed with Outdoor Education (AHE). In line with this aim, learning process has been observed within the context of visual communication, visual criticism and cultural awareness, which are the main learning areas of visual arts teaching. The research was performed for six weeks in visual arts course with 5th grade middle school students. A total of 21 students, focused on 8 of them, were included in the study. In the study, which is performed through qualitative research design, the findings obtained after the descriptional analysis of the data collected through documents, observations and interviews, have been associated with the field literature and interpreted. Themes obtained within the context of the findings are: visual expression, critical expression and cultural expression. Positive results of the research findings have been found in the level of learning areas. It is believed that the study will contribute to the field by providing an example of an experience-based course to teachers, who want to apply AHE (Outdoor Education), and by providing resources to a new and interesting topic in national literature.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Açık Havada Eğitim (AHE) ile gerçekleştirilen Görsel Sanatlar Dersi’nin uygulama sonuçlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Belirtilen amaç doğrultusunda görsel sanatlar öğretiminin temel öğrenme alanları olan görsel iletişim, görsel eleştiri ve kültürel bilinç bağlamında öğrenme süreci gözlemlenmiştir. Araştırma ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile görsel sanatlar dersinde altı hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında sekizi odak olmak üzere toplam 21 öğrenci yer almıştır. Nitel araştırma deseni ile çalışılan araştırmada; doküman, gözlem ve görüşme yoluyla toplanan verilerin betimsel analizi sonrasında elde edilen bulgular alanyazın ile ilişkilendirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında elde edilen temalar: Görsel ifade, eleştirel ifade ve kültürel ifade olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda elde edilen sonuçlara göre Görsel Sanatlar Dersi’nin açık havada eğitim etkinlikleri ile uygulanması sonucunda öğrenme alanları düzeyinde olumlu yansımaları tespit edilmiştir. AHE’yi uygulamak isteyen öğretmenlere deneyime dayalı bir ders örneği sunarak alana katkı sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.4165en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel Sanatlar Öğretimien_US
dc.subjectAktif Öğrenmeen_US
dc.subjectAçık Havada Eğitim Etkinliğien_US
dc.titleGörsel sanatlar dersi için açık havada eğitim deneyimien_US
dc.title.alternativeOutdoor education experience for the visual arts courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Education Journalen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1817en_US
dc.identifier.endpage1838en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKıratlı, A. Dilek


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster