Kaynak temelli görüş ekseninde örgütsel kaynakların rekabet stratejileri üzerindeki etkisi: Türkiye’nin ilk 1000 büyük sanayi kuruluşu’nda bir araştırma
Özet
Bu araştırmanın amacı, kaynak temelli görüş ekseninde firmaların sahip olduğu örgütsel kaynakların rekabet stratejileri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bunun yanı sıra, firmaların faaliyet gösterdiği sektörün teknolojik sınıflamasına ve firmaların ortaklık yapısına göre örgütsel kaynaklarının ve rekabet stratejilerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından belirlenen Türkiye’nin ilk 1000 büyük sanayi firması araştırmanın evrenini oluşturmaktadır ve firmalardan tam sayım yöntemi ile veriler elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen ilk bulgu, yapısal sermayenin farklılaşma stratejisini pozitif etkilediğidir. Ayrıca, ortaklık yapısına göre sosyal sermaye; faaliyet gösterilen sektörün teknolojik sınıflamasına göre farklılaşma stratejisi ve sosyal sermayenin anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. The purpose of this study is to investigate the effects of organizational resources on competitive strategies in resource-based view context. In addition, according to technological classification of the industry and the ownership structure of the firms, it is examined whether their organizational resources and competitive strategies differ. Turkey’s first 1000 major industrial firm specified by Istanbul Chamber of Industry (ICI) determined as population of study and data obtained from those firms by full counting method. The first finding from this research is that structural capital affects the differentiation strategy positively. Besides, firms’ social capital varies up to firm’s ownership structure. Furthermore, differentiation strategy and social capital of firms differ significantly with regards to technological classification of the industry.