Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçınkaya, Elvan
dc.date.accessioned2021-04-09T08:25:22Z
dc.date.available2021-04-09T08:25:22Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAzrak, S., & Yalçınkaya, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri(Denizli şehri örneği). Kastamonu Education Journal, 28(3), 1307-1320. doi: 10.24106/kefdergi.3866en_US
dc.identifier.issn1300-1320
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25763
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ilindeki sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimi ile ilgili görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış, 20 sosyal bilgiler öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Ortaya çıkan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin tarihi kültürel miras eğitimine ilgili oldukları görülmüştür. Tarihi kültürel miras eğitiminde görsel materyal eksikliği en çok karşılaşılan sorun olmuşve bu konu için de en çok tercih edilen teknik gezi gözlem olmuştur. Öğretmeler tarafından tarihi kültürel miras eğitiminin Türkçe dersinde de verilmesinin uygun olduğu belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenlerinDenizli’deki tarihi kültürel miras ögelerine karşı ilgisiz olmadıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this research, the views of social studies teachers about historical cultural heritage education in Denizli province were tried to be put forward. Phenomenology pattern was used in the study. In the study, theopinions of 20 social studies teachers were taken. Interview form was used as data collection tool. Content analysis method was used in the analysis of the resulting data. As a result of the research, it is seen that teachers are interested in historical cultural heritage education. The lack of visual material in the education of historical cultural heritage was the most encountered problem and the most preferred technique for this subject was trip-observation. It is also indicated that historical culturalheritage education should be given in Turkish course. Moreover, it was observed that the teachers were not indifferent to the historical cultural heritage elements in Denizli.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.3866en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectTarihi Kültürel Mirasen_US
dc.subjectHistorical Cultural Heritage Educationen_US
dc.subjectTarihi Kültürel Miras Eğitimien_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli Şehri Örneği)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Education Journalen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0629-4009en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1307en_US
dc.identifier.endpage1320en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorAzrak, Seher


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster