Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.editorGüllüpınar, Fuat
dc.date.accessioned2024-04-04T12:34:15Z
dc.date.available2024-04-04T12:34:15Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn9789750645235
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28138
dc.description.abstractThe increased visibility of certain groups in recent migration movements includes children as a prominent demographic. In both individual and mass migration events, children leave their home countries and face various challenges in the places they migrate to. One of the most significant challenges is poverty. In this context, a significant portion of refugees coming to Turkey, a route for migration, reside in Eskişehir. Therefore, the main aim of this research is to analyze the experiences of poverty and academic performance of refugee students who have come to Eskişehir from different countries and are continuing their high school education. The research sample consists of 27 refugee students attending different types of high schools. A 43-item semi-structured interview form was used to collect the targeted data for the research, and in-depth interviews were conducted with the students. Content analysis was performed for the obtained findings, and the results were evaluated in line with the purpose of the research. In the study, it was concluded that refugee students prefer Eskişehir more due to the recommendation of acquaintances (pioneer migrants). The decision is influenced by Eskişehir being perceived as a city of migration and education, the liveliness of its social and commercial life, and its status as a safe city, as well as its features such as health, industry, and transportation facilities. On the other hand, it was determined that the refugee students participating in the research experience multidimensional poverty, and this poverty negatively affects their academic achievements. The students were found to experience severe poverty in various indicators of poverty, primarily in their financial situation. Therefore, it reflects that poverty, one of the significant consequences of migration, continues to be a major issue for most refugee children, regardless of their country of origin.en_US
dc.description.abstractSon dönem göç hareketlerinde görünürlükleri artan gruplardan biri de çocuklar olmaktadır. Münferit ve kitlesel nitelikli göç hareketlerinde çocuklar, köken ülkelerini terk etmekte; gittikleri yerlerde farklı sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu sorunların en önemlilerinden biri de yoksulluk olmaktadır. Bu bağlamda, göç hareketlerinin rotalarından biri olan Türkiye’ye gelen mültecilerin önemli bir kısmı Eskişehir’de yaşamaktadır. Dolayısıyla, bu araştırmanın temel amacı, farklı ülkelerden Eskişehir’e gelmiş ve lise öğrenimlerine devam eden mülteci öğrencilerin yoksulluk deneyimlerini ve akademik başarı durumlarını analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini farklı türde liselerde okuyan 27 mülteci öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında hedeflenen verileri toplamak üzere 43 soruluk bir yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve öğrencilerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Ulaşılan bulgular için içerik analizi yapılmış ve bulgular araştırmanın amacı doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırmada, mülteci öğrencilerin, tanıdıklarının (öncü göçmenler) Eskişehir’i tavsiye etmeleri üzerine daha çok tercih ettikleri; bu kararda Eskişehir’in bir göçmen ve eğitim kenti olarak görülmesi, sosyal ve ticaret hayatının canlılığı, güvenli bir kent oluşu; sağlık, sanayi ve ulaşım olanakları gibi özelliklerinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan, araştırmaya katılan mülteci öğrencilerin çok boyutlu bir yoksulluğu deneyimledikleri; söz konusu yoksulluğun akademik başarılarını olumsuz etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerin, maddi durum başta olmak üzere farklı yoksulluk göstergelerinde şiddetli bir yoksulluğu tecrübe ettikleri tespit edilmiştir. Dolayısıyla, göçün doğurduğu önemli sonuçlardan biri olan yoksulluğun, köken ülke ülke fark etmeksizin mülteci çocukların çoğu için önemli bir sorun olmaya devam ettiğini yansıtmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectYoksulluken_US
dc.subjectMülteci Lise Öğrencilerien_US
dc.subjectEskişehiren_US
dc.subjectAkademik Yaşamen_US
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectPovertyen_US
dc.subjectRefugee High School Studentsen_US
dc.subjectAcademic Lifeen_US
dc.titleII. Uluslararası Eskişehir Kongresi Bildiri Kitabıen_US
dc.typebooken_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesien_US
dc.identifier.volumeAnadolu Üniversitesi. Edebiyat Fakültesi yayınları ; no. 38en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster