Yazar "Kabael, Tangül" için listeleme
-
11. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesi
Kabael, Tangül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü; Toprak, Onur (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Problem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin ... -
8. sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı altında eğitim kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenmesi
Deniz, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 2014)Günlük yaşamda "diklik", "yokuş", "bayır" gibi yansımaları sıkça görülen eğim, matematikte türev gibi kavramlara temel oluşturan önemli bir kavramdır. Bu araştırmada, günlük yaşamlarında eğim ile etkileşime girerek yoğun ... -
Altıncı sınıf öğrencilerinin temel geometrik oluşumları gerçekleştirmelerine yönelik tasarlanan bir öğrenme yörüngesinde bilişsel süreçlerinin incelenmesi
Deniz, Ömer (2021)Bu çalışmada altıncı sınıf öğrencilerin temel geometrik oluşumları gerçekleştirme sürecinde kavramsal alt yapının ve dinamik düşünme yollarının desteklendiği bir öğrenme yörüngesi tasarlanması ve bu süreçte öğrencilerin ... -
Analysis II Students' Construction of Polar Functions
Kabael, Tangül (2015)Bu çalışma araştırmacının, üniversite öğrencilerinin fonksiyon kavramını kartezyen ve kutupsal koordinatlarda anlamaları arasındaki ilişkiyi inceleyen önceki çalışmasının devamı niteliğindedir. Bir eğitim fakültesi matematik ... -
Bir Matematik Eğitimi Araştırmasına Dayalı Öğretim Deneyi Deneyimi
Akın, Ayça; Kabael, Tangül (2016)Öğretim deneyi çalışmaları, nitel araştırma yöntemleri içerisinde ayrı bir sınıfta yer almakta ve 2000'li yıllardan itibaren matematik eğitimi araştırmalarında gün geçtikçe daha çok kullanılmaktadır. Öğretim deneyi yöntemi ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
Kabael, Tangül; Baran, Ata Ayla (2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Effect of self-evaluation on pre-service mathematics teachers’ self-efficacy in language of mathematics
Anadolu Üniversitesi; Kabael, Tangül; Yayan, Betül (Anadolu Üniversitesi, 2017)Mathematics is a universal language and mathematics teachers are responsible for teaching this language. However, teachers generally ignore knowledge and skills of mathematical language and this may be explained by ... -
Effect of Self-Evaluation on Pre-service Mathematics Teachers’ Self-Efficacy inLanguage of Mathematics12
Kabael, Tangül; Yayan, Betül (2017)Mathematics is a universal language and mathematics teachers are responsible for teaching this language. However, teachers generally ignore knowledge and skills of mathematical language and this may be explained by Bandura's ... -
Generalizing Single Variable Functions to Two-variable Functions, Function Machine and APOS
Kabael, Tangül (EDAM, 2011)The focus of this study in which the theoretical framework of APOS was used is students' generalizing function notion from single variable to two-variable function concepts in Analysis II course in the elementary mathematics ... -
Graduate Student Middle School Mathematics Teachers' Communication Abilities in the Language of Mathematics
Kabael, Tangül (Elsevier Science BV, 2012)It was aimed to investigate graduate student middle school mathematics teachers' communication abilities in the language of mathematics. The study was designed qualitatively with fourteen middle school mathematics teachers ... -
Investigation of mathematics teachers’ awareness of developing mathematical communication skills [Matematik öğretmenlerinin matematiksel iletişim becerilerinin gelişimine yönelik farkindaliklarının incelenmesi]
Kabael, Tangül; Baran, Ata Ayla (Ankara University, 2016)The purpose of this study was to investigate mathematics teachers’ awareness of developing students’ mathematical communication skills. The study was designed qualitatively in which the data was collected through clinical ... -
Matematik okuryazarlığının problem çözmede sistematik çeşitleme ile desteklenmesinin öğretim deneyi yoluyla incelenmesi
Kızıltoprak, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada çeşitlemelerle problem çözme etkinliklerini içeren bir öğrenme ortamında sekizinci sınıf öğrencilerinin "problem çözme" ve "muhakeme ve argüman" yeterliliklerinin desteklenmesi yoluyla "matematik okuryazarlığı" ... -
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
Kabael, Tangül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Baran, Ayla Ata (2019)Bu araştırmada matematiksel modelleme yaklaşımına dayalı bir öğretim deneyinde ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlığı performanslarının, araştırma kapsamında ... -
Mathematics Pre-Service Teachers' Mathematics Language Training
Kabael, Tangül (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2010)The importance of the mathematics language in learning is indisputable. Mathematics teachers are responsible to provide the mathematics language skills apart from the mathematics concepts. This study was conducted in two ... -
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının ispat yapma süreçlerinin incelenmesi
Barak, Başak (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmeni adaylarının fonksiyon ve sayılar konusu bağlamında ispat yapma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel olarak desenlenen araştırmada maksimum çeşitleme ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İletişimleri, Matematik ve Pedagoji Bilgileri
Kabael, Tangül; Baran, Ata Ayla (2017)Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Türkiye Makale Geliş Tarihi: 29.09.2016 Yayına Kabul Tarihi: 27.02.2017 Özet Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişimleri ve varsa ... -
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlık Becerilerinin PISA Soruları Üzerinden İncelenmesi1
Kabael, Tangül; Barak, Başak (2016)Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlıklarının matematik öğretmenliği lisans programındaki gelişiminin bazı PISA soruları üzerinden incelenmesi amaçlanmaktadır. Nitel olarak desenlenen ... -
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Sürecindeki Düşünme Yolları, Anlama Yolları ve Pedagojik Yaklaşımları
Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmeni adaylarının problem çözme bağlamındaki düşünme yolları, anlama yolları ve pedagojik açıklamaları ile bunlar arasındaki ilişkilerin DNR çerçevesi kapsamında araştırılması amaçlanmaktadır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlıklarının niceliksel muhakemelerinin güçlendirilerek desteklenmesinin incelenmesi
Akın, Ayça (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada niceliksel muhakeme öğretimi yaklaşımı (NMÖY) temelinde desenlenen öğrenme ortamında sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecindeki niceliksel muhakeme becerilerinin, düşünme yollarının ve matematik ... -
Öğrencilerin limit kavramına yönelik kavram imajları ve kavram tanımları
Anadolu Üniversitesi; Kabael, Tangül; Barak, Başak; Özdaş, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Limit, güçlü bir matematiksel düşünme becerisi gerektiren, öğrencilerin öğrenmede zorlandıkları bir kavramdır. Öğrencilerde limit kavramına yönelik, kavram imajlarının ve kavram tanımlarının araştırılmasının, limit ...