Başlık için Rektörlüğe Bağlı Birimler listeleme
Toplam kayıt 6648, listelenen: 4653-4672
-
Öğretim Tasarımında Yeni Yaklaşımlar
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bir süreç olarak öğretim tasarımı, belli bir kitlenin eğitim gereksinimlerinin saptanması ve bunları giderebilmek amacıyla etkili öğrenme sistemlerinin geliştirilmesidir. Bu süreçte yapılan çalışmaları beş aşamada özetlemek ... -
Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, özel yetenekliler eğitimi alanından öğretim üyelerinin, özel yetenekliler eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri alınmış ve Türkiye’de özel yetenekliler alanındaki eğitim sorunları ve ... -
Öğretimde verimliliği sağlama: Küçük grup öğretim düzenlemesi ve gözleyerek öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, küçük grup öğretim düzenlemesine ve küçük grup öğretim düzenlemesi içinde gerçekleşen gözleyerek öğrenme sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi sunmaktır. Gerçekleştirilen bu çalışmada önce küçük grup ... -
Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Bellek Modeli
(Anadolu Üniversitesi, 1992) -
Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Entegrasyonu Uygulamalarının Dönüştürücü Öğrenme Kuramı Açısından İncelenmesi
(2014)Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonu becerilerini uygulayabilmelerine yönelik lisans programındaki dersler incelendiğinde gerçek ortamda BİT entegrasyonu becerilerini deneyimledikleri tek ... -
Öğretmen adaylarının bilimsel hikâye oluşturma sürecinin Türkiye yeterlilikler çerçevesi kapsamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının lisans eğitimi sırasında alan derslerinde edindikleri bilgileri ve teknoloji alanında kazandıkları becerileri sentezleyerek multimedya ürünleri ortaya koymaları hedeflenmiştir. ... -
Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki1
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik ... -
Öğretmen adaylarının derslerde bir eğitsel sosyal ağ kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının derslerde bir eğitsel sosyal ağ (Edmodo) kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve veriler yarı ... -
Öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (fomo) düzeyleri ve siberaylaklık davranışları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) düzeyleri ile bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirdikleri siberaylaklık davranışlarının belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. ... -
Öğretmen adaylarının internet etiği algıları ve kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının internet etiği algıları ile kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bilindiği gibi kontrol odağı, kişiliği oluşturan boyutlardan biridir ve içsel ya ... -
Öğretmen Adaylarının Kişilerarası İlişkileri Ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişki
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları bağlanma stillerinin kişilerarası ilişkilerini yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmaya, 2007-2008 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi ... -
Öğretmen adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutumları ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada öğretmen adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutumları ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türündeki bu araştırma 2016-2017 öğretim yılı güz ... -
Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Öğretmenlerin ve özellikle öğretmen adaylarının matematik öğretimine ilişkin tutumlarının öğrencilerin matematiğe ilişkin olumlu tutum geliştirmeleri üzerindeki etkisi sebebiyle öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının ... -
Öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Araştırmada, lisans programlarının farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına dair görüşlerinin farklı değişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği1
(2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Öğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalıklarına yönelik bir çalışma
(2012)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ilişkin görüşlerinin üniversitelerine sınıflarına ve cinsiyetlerine göre bir farklılık oluşturup oluşturmadığını, öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ... -
Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama tipli gerçekleştirilen çalışmanın araştırma grubunu 2010-2011 öğretim yılında Niğde Üniversitesi ... -
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik düzeylerinin ve bu düzeylerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanım düzeyleri açısından farklılaşma durumunun belirlenmesidir. ...