Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 390, listelenen: 81-100

    • Sayısal gelecekte yeni adım: akıllı kişisel yardımcılar 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-0949-4057; Göksel Canbek, Nil; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışmanın amacı Yapay Zekâ teknolojileriyle tasarlanan Siri, Cortana ve Google Now gibi Akıllı Kişisel Yardımcıların gelişim evrelerini ve gelecekte öngörülen kullanım rollerini tartışmaktır. Çalışmanın farklı ...
    • TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Koçdar, Serpil; Eby, Gülsün; Karadağ, Nejdet; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ...
    • e-Öğrenmede küresel politikalar ve siber şeffaflık için başarılı stratejilerin geliştirilmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu kitapta e-Öğrenmede küresel politikalar ve siber şeffaflıkla ilgili stratejilerin geliştirilmesi ve başarısı ile ilgili uygulamalar ve önerilere yer verilmektedir. Genel bilgilerle birlikte özel durumlar ve uygulamalarla ...
    • Lisansüstü Türk öğrencilerin kitlesel açık çevrimiçi dersleri (KAÇD) bırakma konularındaki algıları 

      Anadolu Üniversitesi; Bozna, Harun (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Kitlesel açık çevrimiçi dersler (KAÇD) son zamanlarda eğitimde çığır açan bir platformdur ve yükseköğrenimde kullanımı son zamanlarda oldukça yaygınlaşmış bir sözcüktür. Kitlesel açık çevrimiçi dersler çeşitli üniversiteler ...
    • Ayhan Hocamızı Uğurlarken… 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Gülsün, Eby (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)’nin 2016 yılı ilk sayısını, değerli hocamız Prof. Dr. Ayhan Gaffar HAKAN’ın adına çıkarıyoruz. Hocamız, otuz yılı aşkın yoğun ve başarılı bir iş hayatından sonra ...
    • Mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve mobil öğrenme 

      Ekren, Gülay (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Mobil cihazlara küresel erişimin mümkün olması mobil öğrenmeye olan ilgiyi arttırmaktadır. 1970’lerden günümüze gelişmekte olan mobil cihazlar dinamik bir yapıda olduğundan mobil öğrenmeye dâhil edilebilecek kişisel ...
    • Mobil öğrenme: eğitim ve öğrenimin dönüşümü 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Editörlüğünü Athabasca Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’nde öğretim üyesi olan Mohamed Ally’nin yaptığı Mobil Öğrenme: Eğitim ve Öğrenimin Dönüşümü (Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training) ...
    • Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Altınpulluk, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Alan B. Craig tarafından 2013 yılında yazılan Artırılmış Gerçekliği Anlamak: Kavramlar ve Uygulamalar adlı kitap 9 bölüm ve 296 sayfadan oluşmakta ve artırılmış gerçeklik alanında çalışmak isteyenler için temel bir başucu ...
    • Zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamları (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Tuna, Gamze (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamları, farklı kişilik özellikleri, bilgi düzeyleri, yetenek, öğrenme geçmişi, ilgi ve gereksinimlere sahip öğrenenler için faklı yollar, stratejiler, içerikler ve yaklaşımlar kullanarak ...
    • Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Öztürk, Aylin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bölümlendirme (segmentasyon), verilerin benzer özelliklerine göre homojen alt gruplara bölünmesidir. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenleri benzerlik ve farklılıklarına göre ...
    • e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0949-4057; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      2000’li yılların başında tasarlanan ve bütün dünyada yaygın kabul gören SCORM modeli e-Öğrenme ders içeriklerinin paketlenmesi, öğrenme yönetim sistemlerine yüklenmesi ve öğrenenin derse ait bileşenlerdeki temel ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede ders tasarımı: Bilim Etiği Dersi örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Karadeniz, Abdulkadir (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Anadolu Üniversitesinde Lisansüstü öğrenim gören bütün öğrencilere Bilim Etiği dersinin verilmesi yönetmelik gereği zorunlu kılınmıştır; ancak, öğrenci sayısı fazlalığından ve öğretim elemanı sıkıntısından dolayı dersin ...
    • Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ...
    • Mobil sağlık yeniliği: mobil öncüler için en iyi uygulamalar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kaçmaz, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Rick Krohn ve David Metcalf’in editörlüğünü üstlendiği Mobil Sağlık Yeniliği: Mobil Öncüler İçin En İyi Uygulamalar adlı kitap, yedi temel alanda toparlanmış otuz iki araştırma alanına yönelik bir gündem belirleme ...
    • Uzaktan öğrenme deneyimlerinin dijital yaşam günlüğü ile yönetilmesi: bir akademik yarıyıl üzerinde uygulama 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0949-4057; Mutlu, Ayşe Peri; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmada Uzaktan Öğrenme alanında uzaktan öğrenme yöntemiyle sürdürülen bir yüksek lisans programında kayıtlı bir öğrencinin sanal ortamda gerçekleştirdiği bütün öğrenme etkinliklerine ait bilgisayar ekranı ve kamera ...
    • Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4301-1370; Özdamar Keskin, Nilgün; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılmasıdır. Mobil öğrenme, belirli bir yere bağlı olmadan eğitim içeriğine erişebilmeyi, dinamik olarak üretilen hizmetlerden ...
    • Açık ve uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme politikaları 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Açık ve uzaktan öğretim çeşitli yönleriyle örgün öğretimden ayrılır. Bireylerin başarı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme işlemlerinde üç ana politika bulunmaktadır. Bu çalışmada, ölçüt ...
    • Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0492-4492; Güler, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Teknoloji, insan yaşamının bir parçası hâline gelmiştir. Teknolojideki hızlı değişim bilgiye ulaşım yollarını da çeşitlendirmektedir. Bilgiye her yerden ve her an erişim mobil teknolojiler ile sağlanabilmektedir. Her geçen ...
    • Ağ günlüklerinin kurumsal düzeyde kullanılması 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5083-7982; 0000-0002-8153-5159 (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Web 2.0’ın getirdiği yeniliklerin yanı sıra akıllı telefonlar ve tablet cihazlar gibi mobil cihazların gelişimi, sosyal medya ortamlarını zenginleştirmiştir. Bu değişimi açıklayabilecek ve anlamlandırmamızı sağlayacak ...
    • Açıköğrenme sistemlerinde sayısal öykülemenin kullanımı (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Öyküler etkili birer öğretme aracı olarak kullanılabilirler. İyi hazırlanmış öyküler öğrenenler tarafından kolay bir şekilde hatırlanır. Bu sayede öğrenme daha kalıcı olur. Sayısal öyküleme, teknolojinin yardımı ile ortaya ...