Başlık için Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 288, listelenen: 145-164
-
İlkokul öğretmenleri Covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar?
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Covid-19 pandemisi sürecinde İlkokul öğretmenleri uzaktan eğitime acil bir geçiş yaşamış ve çeşitli güçlüklerle yüzleşmişlerdir. Bu da öğretmenlerin hem uzaktan eğitime hem de yüz yüze eğitime ilişkin algılarında değişim ... -
İngilizce öğretmenlerinin ters yüz öğrenme modeline ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı İngilizce Öğretmenlerinin yabancı dil eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin uygulanmasının etkisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ters Yüz Öğrenme Modeli geleneksel öğrenmenin aksine, öğrencilerin ... -
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2019)21. yüzyılın ilk çeyreğinde oldukça hızla gelişmekte olan teknoloji, insanların hayatlarını çeşitli yönlerden etkilemektedir. Bu hızlı gelişmeler sosyal hayatları, dünya ekonomilerini, bilgi akışını, eğitim ve öğrenme ... -
İnternet eşitsizliği konusunda dijital aktivistlerin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın temel konusu mücadelelerini Internet üzerinde sürdüren Dijital Aktivistlerin Internet Eşitsizliği konusunda görüşlerini tespit etmektir. Bilindiği üzere dünyada bütün kaynakların bölüşümünde bir eşitsizlik ... -
İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki ilk kurumsal İnternet Üzerinden Herkese Açık Kurs (İHAK) uygulaması olan AtademiX’e yönelik deneyimleri sunmaktır. Bu kapsamda AtademiX’in kurumsal işleyişi, verilen kursların yapısı ve ... -
İnternet ve sosyal medyanın yeni toplumsal hareketlerin iletişim olanaklarına ve hareketlerin yapılarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet ve Sosyal Medya kullanıcılara zaman ve mekân kısıtlamasından özgür bir iletişim olanağı sunmaktadır. Bu olanaklar günümüzde Yeni Toplumsal Hareketleri de etkilemiştir. Bu etkiler Yeni Toplumsal Hareketlerin ... -
İnternet ve sosyal medyanın yeni toplumsal hareketlerin iletişim olanaklarına ve hareketlerin yapılarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet ve Sosyal Medya kullanıcılara zaman ve mekân kısıtlamasından özgür bir iletişim olanağı sunmaktadır. Bu olanaklar günümüzde Yeni Toplumsal Hareketleri de etkilemiştir. Bu etkiler Yeni Toplumsal Hareketlerin ... -
İsyan ve umut ağları internet çağında toplumsal hareketler
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Literatürde İnternet ve Toplumsal Hareketler arasındaki ilişkiyi ortaya koyan birçok çalışma bulunmaktadır. Manuel Castells’in “İsyan ve umut ağları internet çağında toplumsal hareketler” adlı eseri geçtiğimiz yıllarda ... -
Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ... -
Kişisel öğrenme ortamının İngilizce öğreniminde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)21. yüzyıl öğrenmesinin gerekliliği, yeni eğitim teknolojilerini sürekli takip edebilen ve etkili öğrenenler olma adına mevcut bilgi birikimini arşivleyebilen öğrenenlere dönüşmektir. Kişisel Öğrenme Ortamları, bu bağlamda, ... -
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yirmi birinci yüzyılda teknoloji sadece gelişmekle kalmamış, günlük hayatımızın bir parçası olmuştur. Yaşanan bu gelişmeler doğrultusunda yalnızca bireyler ve toplumda değil; eğitimde de bir değerler dizisi (paradigma) ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bilişim teknolojilerindeki değişmeler, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin işleyişini etkileyerek yeni öğrenme ortamlarının gelişmesine, yeni uygulamaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları ... -
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde tasarımın önemi (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Temel öğrenme etkinliklerini içeren, etkileşimi ve işbirliğini destekleyen, çok sayıda katılımcıya sahip çevrimiçi öğrenme ortamları olan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde (KAÇD), ders tasarımı, içerdiği öğrenme malzemeleri ... -
Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ne kayıtlı öğrenenlerin 2015-2016 Güz dönemi Beta e-Öğrenme Portalında en sık kullandıkları 10 ders malzemesinin kullanım durumlarını belirlemek ve bu malzemelerin ... -
Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Koronavirüs (Covid-19) pandemisi ile beraber yakın geçmişte ütopik olarak değerlendirilebilecek deneyimler, 2020 yılının başından itibaren küresel olarak tüm dünyada yaşanmaya başlanmıştır. Hayatın her alanını etkileyen ... -
Kriz yönetimi ve Samsung Note 7 örneklemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dünya üzerinde hızla yayılan rekabet ortamı başta bireyler olmak üzere tüm ülkeleri etkisi altına almakta ve bu durum zamanla olası kriz ihtimallerinin göz önünde bulundurularak hazırlıklı olunması gereken bir kriz yönetimi ... -
Küresel E-Öğrenmede kültürel güçlükler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Andrea Edmundson’ın editörlüğünde yazılan Küresel E-Öğrenmede Kültürel Güçlükler 2007 yılında yayımlanmıştır. Beş ana tema etrafında yapılandırılan eser bunlara bağlı 20 alt bölümden oluşmaktadır. Kitabın ana bölümleri ... -
Lisansüstü Türk öğrencilerin kitlesel açık çevrimiçi dersleri (KAÇD) bırakma konularındaki algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kitlesel açık çevrimiçi dersler (KAÇD) son zamanlarda eğitimde çığır açan bir platformdur ve yükseköğrenimde kullanımı son zamanlarda oldukça yaygınlaşmış bir sözcüktür. Kitlesel açık çevrimiçi dersler çeşitli üniversiteler ... -
Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, lise öğrencilerinin sosyal ağları kullanma süreleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bir meslek lisesinde 10. ve 11. sınıfa devam eden 200 öğrenciye sosyal ağları günlük kullanım ...