Başlık için Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 288, listelenen: 24-43
-
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bölümlendirme (segmentasyon), verilerin benzer özelliklerine göre homojen alt gruplara bölünmesidir. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenleri benzerlik ve farklılıklarına göre ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yapay zekâ: Sunduğu fırsatlar ve yarattığı endişeler
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Yapay zekâ (YZ), makinelerin daha önce insan zekâsı ile ilişkilendirilen bilişsel görevleri başarabileceği fikrine dayanmaktadır. Etkileşimli kişiselleştirilmiş e-öğrenme platformlarını geliştirmek ve uygulamak için makine ... -
Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde kullanılan basılı kitaplara ilişkin maliyet analizi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Açık ve uzaktan öğrenme hizmeti veren kurumlarda basılı kitaplar oldukça önemli bir konumdadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde gerçekleşen ilerlemelere rağmen basılı ders kaynakları hala önemini korumaya devam etmektedir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinin yönetim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutları
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Tüm dünyada gerçekleşmekte olan küreselleşme, dijital dönüşüm, artan rekabet, yükselen bilgi ekonomisi gibi unsurlar eğitimde de dönüşümü tetiklemiştir. Bu durum yeni öğrenme biçimlerinin ve çok farklı öğrenen profillerinin ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede bir ölçek geliştirme çalışması: Uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algı çalışması örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın ana amacı hemşirelerin bilgisayar teknolojisine dayalı uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu çalışma, uzaktan hemşirelik eğitiminin öğrenme, teknoloji, ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak öğrenme hızı
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Son dönemde tüm dünyada açık ve uzaktan öğrenmeye talep artan kişi sayısına paralel olarak artmış ve gelişen teknoloji ile birlikte önemli bir noktaya gelmiştir. Ayrıca eğitimde öğreten merkezinden öğrenene doğru bir ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışma kapsamında açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş kavramı incelenmektedir. Yaş kavramı öncelikli olarak biyolojik gelişimi dolayısıyla bireysel olarak bir farklılık çağrıştırabilir. Diğer ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Sanayi devriminden sonra bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim, dördüncü sanayi devrimi ile günümüzde hızla devam etmektedir. Dördüncü sanayi devriminin bir parçası olarak gösterilen blokzincir teknolojisi; başta ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede ders tasarımı: Bilim Etiği Dersi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Anadolu Üniversitesinde Lisansüstü öğrenim gören bütün öğrencilere Bilim Etiği dersinin verilmesi yönetmelik gereği zorunlu kılınmıştır; ancak, öğrenci sayısı fazlalığından ve öğretim elemanı sıkıntısından dolayı dersin ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede destek hizmetleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Açık ve uzaktan öğrenmede öğrenciyi çekme, hizmet etme ve programda tutmanın başarısı öğrenci destek hizmetlerinin çok iyi olmasına bağlıdır. Teknik destek ve hizmet sağlayan öğreticilerin, akademik planlama ve ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede destek hizmetleri: Yerelden küresele bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Uzaktan eğitim kurumlarının sağladıkları hizmetleri tanıtmaları, potansiyel öğrenci adayları ve kuruma kayıtlı öğrencileri ile iletişim kurmaları web sayfaları aracılığıyla mümkün olmaktadır. Uzaktan eğitimde mekan ve zaman ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Teknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Artırılmış gerçeklik, fiziksel dünyadaki nesnelere bilgisayar sistemlerinden türetilmiş sayısal eklemeler yapılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, çok çeşitli alanlarda kullanılan artırılmış gerçeklik ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede güvenli sosyal ağ kullanımı (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Web 2.0 teknolojilerinin gelişimiyle birlikte sosyal ağlar, bireylerin üreten ve aktif rol aldığı platformlara dönüşmüştür. Sosyal ağlar; bireysellik, üretkenlik, iletişim ve etkileşim olanakları çerçevesinde, son yıllarda ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede ikinci üniversite öğrencilerinin yıllara göre değişiminin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi (AÖS) kapsamında ikinci üniversite kayıt türündeki öğrencilerin 2015-2018 yılları arasında yaş, cinsiyet, bölge ve program bilgileri ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede oyunlaştırma unsurları içeren oyun kullanımı: Soruküp uygulaması örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Eğitim amaçlı olarak geliştirilerek kullanılan eğitsel bilgisayar oyunları, motivasyona katkıları ve öğrenmeyi pekiştirici yönleriyle yetişkin eğitiminde kullanılabilecek ders malzemeleri olarak düşünülerek işe koşulmaya ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve Uzaktan öğrenme sistemleri çoğu kez formal/örgün öğrenme sistemlerinden daha hızlı değişir ve gelişir. Uzun süredir geleneksel ölçme sistemlerini kullanmakta olan açık ve uzaktan öğrenme alanı modern ölçme ...