Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11

    • Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Baran, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Bu araştırma açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme konusuna ilişkin bir derleme çalışması türündedir. Araştırma kapsamında “ölçme ve değerlendirme” ve “açık ve uzaktan eğitim” şeklinde belirlenen anahtar kelimeler ...
    • Açıköğretim Uygulamları ve Araştırmaları Dergisi: güncel çalışmalara ilişkin bir içerik analizi 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0001-6423-1914; Uygun, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Uzaktan eğitimle ilgili Türkiye Türkçesiyle yayın yapan, alanla ilgili güncel ve değerli çalışmaların yayınlandığı Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları (AUAd) dergisinde yayınlanan makalelerin içerik analizine ihtiyaç ...
    • Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0002-6270-8034; Kır, Şeyda (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Bu araştırmada yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm ve teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretim elemanlarının rollerinin nasıl değişim gösterdiği incelenmiştir. Bu doğrultuda konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalar ...
    • Eğitimde dijital dönüşüm ve eğitim bilişim ağı (EBA) 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Özen, Emin (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Gelişen teknolojiye paralel olarak sanayi toplumundan bilgi toplumuna hızlı bir dijital değişim yaşanmaktadır. Toplumun en temel yapı taşı olan eğitimin ve eğitimi veren kurumların dijital dönüşüme ayak uydurması gerektiği ...
    • Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Yirmi birinci yüzyılda teknoloji sadece gelişmekle kalmamış, günlük hayatımızın bir parçası olmuştur. Yaşanan bu gelişmeler doğrultusunda yalnızca bireyler ve toplumda değil; eğitimde de bir değerler dizisi (paradigma) ...
    • Mobil öğrenme üzerine güncel çalışmalarla ilgili bir içerik analizi 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Uygun, Derya; Sönmez, Abdulvahap (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Teknolojik gelişmeler eğitim sistemlerini etkilemektedir. Bilgisayar kullanımı ve eğitim sistemlerinde internet ile bilgiye ulaşma yolları değişmiştir ve mobil öğrenme gibi kavramlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda, mobil ...
    • Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ...
    • Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin hayat boyu öğrenme gereksinimleri 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Genç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      21. yüzyılın dünyasında yaşanan teknolojik gelişmeler sonucu bilginin üretimi ve paylaşımı artmakta, bilgi her geçen gün daha da değer kazanmaktadır. Yaşanan bu gelişmeler toplumların sosyal, kültürel, ekonomik temellerini ...
    • Tam zamanında öğretme: disiplinler arası, akademiler arası 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydın Menderis, İrem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Tam Zamanında Öğretme / Just-in-time teaching (JiTT), öğrencilerin dersten birkaç saat öncesinde, çevrimiçi öğrenme yönetim sistemlerini kullanarak katılacakları dersle ilgili sorulara cevap vermelerini gerektiren pedagojik ...
    • Uzaktan eğitimde kurumsal modeller ve öğrenen destek hizmetleri uygulamaları 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0003-1834-0110; Genç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Yükseköğretimde yaşanan paradigma değişiminin meydana getirdiği rekabetçi ortamda yükseköğretim kurumları da işletme modeline doğru bir geçiş yaşamaktadır. Bu gelişmeler kurumların rekabetçi üstünlük kurmaları gerekliliğini ...
    • Üniversite 4.0’a geçiş süreci: Kavramsal bir yaklaşım 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Yıldız Aybek, Hilal Seda (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Dijitalleşme hem günlük yaşamımızı hem de iş ve eğitim hayatlarımızı, teknoloji-bağımlı bir forma dönüştürmektedir. Bu sürekli dönüşüm içerisinde, kesintisiz olarak gerçekleştirdiğimiz öğrenme deneyimlerinin de dijital ...