dc.date.accessioned | 2020-06-18T11:53:38Z | |
dc.date.available | 2020-06-18T11:53:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Gençkal, B. (2015). Hugo Wolf ve Francıs Poulenc’in şarkılarındaki la minör kavramı: Tonalite’nin yorumu ve tanımlanması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 5 (8), 128-148. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23393 | |
dc.description.abstract | Klasik Batı Müziğindeki tonal kavram, yaratıcının öznelliği ve çağa uygun olarak sürekli bir
değişim ile karşımıza çıkmaktadır. Her bestecinin kendine has yöntemleri dinleyicinin kulaklarında farklı algılamalar yaratmaktadır. Sırasıyla üçlü (ve/veya dörtlü) aralıklarla inşa edilen akor,
yapıyı “triat” olarak adlandırmakta ve tonal kavramın hücresini oluşturmaktadır. Besteciler, öznel sanatın tonal tekniklerle yorumlanmasındaki çalışmaları yaratırken kişisel tekilliğin zaferine
ulaşmak için bu ilkel semptomu kullandılar. Bu bağlamda la minör, farklı ortamlarda değişken
davranışlar göstermekte olan tekil bir hücresel organizma olarak ele alınmıştır. Bu makalede aynı
tonal kavramları farklı anlamlar ile kullanan Hugo Wolf’un “Das verlassene Mägdlein” ve Francis Poulenc’in “Ce Doux Petit Visage” şarkılarına karşılaştırma yönteminin uygulandığı ayrıntılı
analizler sunulacak ve neden bu iki parçadaki la minörlerin farklı anlamlar barındırdığı sorusu
sorulacaktır. Cevap, Riemann yönteminde ve bu yöntemin duyumsal beğenisinde aranmaktadır | en_US |
dc.description.abstract | The tonal concept of the Western Classical Music appears to be as a constant change due to the
era and subjectivity of the creator. Each composer has her/his own approach that creates different
perception at the audience’ ears. A chord constructed by thirds (and/or fourths) intervals respectively naming the structure as “triad” is the cell of the tonal concept. Composers creating their works
of interpreting subjective art with tonal techniques used this primitive symptom aiming to reach
the goal of personal singularity. In this context, a minor is taken as a single cellular organism that
behaves variably in different environments. In this essay, there will be detailed analysis using tools
of a comparative method applied to songs by Hugo Wolf’s Das verlassene Mägdlein and Francis
Poulenc’s Ce Doux Petit Visage who used same tonal concepts with different meanings. A question
“why does an a minor bear different meanings in these pieces?” is asked. The answer is searched in
Riemannian approach and its aural appreciation. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Şarkı | en_US |
dc.subject | Tonalite | en_US |
dc.subject | Fonksiyon | en_US |
dc.subject | Alan | en_US |
dc.subject | Akor | en_US |
dc.subject | Riemann | en_US |
dc.subject | Lied | en_US |
dc.subject | Tonality | en_US |
dc.subject | Function | en_US |
dc.subject | Space | en_US |
dc.subject | Chord | en_US |
dc.subject | Riemann | en_US |
dc.title | Hugo Wolf ve Francıs Poulenc’in şarkılarındaki la minör kavramı: Tonalite’nin yorumu ve tanımlanması | en_US |
dc.title.alternative | The a minor concept in Hugo Wolf and Francis Poulenc’s songs: description and interpretation of Tonality | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5792-2100 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 128 | en_US |
dc.identifier.endpage | 148 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Gençkal, Berkant | |