Yazar "İnce, Metin" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
3-7 yaş eğitim alan normal öğrencilerle, zeka yaşı 3-7 yaş eğitilebilir öğrencilerin resimlerinin renk, leke, çizgi kullanımı bakımından karşılaştırılması
Demir, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2005)This research has been undertaken to reveal and demonstrate that 'education of art' is not being fully utilized in the field of 'special education', yet. Not defined, yet, in the field of special education, education of ... -
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
Öztaş, Nebahat (Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ... -
5 yaş grubu (48-60 aylık) çocukların sanat etkinliklerinde temsile dayanan taklit ve öykünmenin incelenmesine yönelik bir durum çalışması
İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Uysal, Sinem (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Geçmişten günümüze sanat insanların hayatında bir şekilde varlığını korumuş ve giderek önem kazanmıştır. Sanat eğitiminin gerekliliği günümüzde yadsınamaz duruma gelmiş, bununla birlikte okul öncesi eğitimin çocukların ... -
Güzel sanatlar eğitiminde bilgilendirme haritası tasarımı üzerine bir durum çalışması
İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; Bilal, Fırat (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Araştırma sürecinde araştırılan konu ile ilgili maddelerin belirlenmesiyle fikir, yaratım ve bunu geliştirme süreçleri başlar. Yaratıcı düşünce biçimi öğrenilebilen ve gelişen bir edinimdir. Bu düşünce biçimi fikir geliştirme ... -
Güzel sanatlar eğitiminde kinetik tipografi öğretimine yönelik eylem araştırması
Dinçer, Nafiz, 1991- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Görsel iletişim konusu olan tipografinin, güncel tasarım ortamlarından video üzerinde, zaman içerisinde görüntüsü değişecek biçimde tasarlanmasıyla kinetik tipografi oluşmaktadır. Belirli bir süre öncesine kadar hareketli ... -
İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri üzerine sanat temelli eğitim araştırma yöntemi : A/r/tografi
İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Dağlıoğlu, Aysel (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Kişisel sanatsal sorgulamalar çerçevesinde görsel kültürel kodlar barındıran Kapadokya kiliselerinde yer alan "İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri" uygulama odaklı sanat temelli bir eğitim araştırma yöntemi olan ... -
İlköğretim altıncı sınıfta görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme uygulaması
Sarıhan, Kamile (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıfta işbirlikli öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun ayrıntılı bir biçimde betimlenmesi amaçlandığından, katılımcı ... -
İlköğretim görsel sanatlar dersinde küçük grup çalışmaları : bir eylem araştırması
Kuşat Lanpir, Canser (Anadolu Üniversitesi, 2010)Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yaşama geçirilmesindeki önemli etkinliklerden biri küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleridir. Bu yöntem ve tekniklerin başlıcaları roblem çözme, rol oynama, vızıltı grupları, akvaryum, ... -
İlköğretim okulları ilk kademede okutulan ders kitaplarının resimlemeleri açısından değerlendirilmesi
Yılmaz, Ayça (Anadolu Üniversitesi, 2005)Ülkemizde ilköğretim ilk kademede (1. ile 5. sınıf arası) okutulan ders kitapları, çocuğun eğitim-öğretimle resmen tanıştığı bu yıllarda okulu, okumayı sevmesi, derse karşı ilgi ve istek duyması açısından çok önemli bir ... -
Kişisel yaşanmışlık üzerine duygusal bağlanmanın sanatsal aktarımı : A/r/tografik bir sorgulama
İnce, Metin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Utaş, Öykü (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Sosyal davranışların kaynağı olarak bilinen bağlanma, bebek ile bakım veren kişi arasında geliştirilen duygusal bir bağdır. Yetişkinlikteki ilişkilerimiz, geçmişte kurduğumuz bağlanma örüntülerinden izler taşımaktadır. ... -
Kültürel yaşam ve sanata etkileri bakımından sanat eğitimi ve sanat eğitimi programlarının önemi
Şırlakoğlu, Altınay (Anadolu Üniversitesi, 2004)Sanat eğitimi; endüstrideki gelişmeler ile önem kazanmaya başlamıştır. 19. yy'ın yarısından itibaren endüstrileşme sürecine giren ülkelerde geniş kitlelerin sanat eğitimine ilgisinin arttığı görülür ve gözlenir. Sanatın ... -
Ortaokul beşinci sınıf görsel sanatlar dersinde üç boyutlu (seramik çamuru) plastik uygulamalara ilişkin bir eylem araştırması
Saygı, Şadan (Anadolu Üniversitesi, 2015)Değişen zamanla beraber sanat eğitiminde de bazı değişiklikler meydana gelmektedir. Sanat eğitiminde iki boyutlu çalışmaların yanı sıra farklı boyut, malzeme ve teknik olarak zenginleşme ve gelişme ihtiyacı ağır basmaktadır. ... -
Sanat eğitiminde alternatif yöntemler
Timur, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 2004)Sanat eğitiminin genel eğitim içerisinde yöntemsel birtakım farklılıklara ihtiyaç duyduğu gerçeğinden yola çıkılarak yapılan bu araştırma, sanat eğitimi dersleri öğretim yöntemleri ve bunlara eklenebilecek alternatif ... -
Sanat eğitiminde imge ve imgenin yeri
Oskay, Yeliz (Anadolu Üniversitesi, 2004)Sanatın işi imgeler yaratmaktır bir anlamda. Sanatçı, dünyayı algılayış biçimini, düşlerini, hayallerini, düşüncelerini, duygularını imgeler yoluyla, imgelerine somutluk kazandırarak dışavurur. Çocuk ta tıpkı bir sanatçı ... -
Sanat eğitiminde yaratıcılığın sanat derslerine yansıması
Yılmaz, Oya (Anadolu Üniversitesi, 2002)Eğitim sistemimizin önemli sorunlarından biri de sanat eğitimi derslerinde yaratıcılığın gelişimine yeterince önem verilmemesidir. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı günümüzde yeniliğe açık, esnek, olayları ... -
Sanatsal & bilimsel illüstrasyonun lisans eğitimindeki yeri ve biyoloji bölümü öğrencilerinin botanik illüstrasyon alanındaki görüşleri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği)
Gürdal Pamuklu, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2014)Sanat ve bilimin yöntem ve teknik açıdan farklı olduğu düşünülse de disiplinler arası çalışmalarda bu iki disiplinin oldukça ortak yönü bulunmaktadır. Bu iki disiplin, zaman zaman birbirlerinin amacı, zaman zaman ise aracı ... -
Türkiye ve Kanada ilköğretim okulları sanat programlarının karşılaştırılması
Gençer, Doğan (Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitim Türkiye'nin öncelikli sorunlarından birisidir. Sanat eğitimi de bu sorunlardan payını fazlasıyla almaktadır. Sanatçı, sanatsever, duyarlı, düşünen, eleştirel analiz ve yorum yapabilen, yaratıcı gücü yüksek bireyler ...