Browsing Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 59-78 of 83
-
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ... -
Novice EFL teachers' perceived challenges and support needs in their journey to become effective teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve desteğe ihtiyaç duydukları alanları belirlemeyi amaçlamıştır.Hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ... -
Online support application for oral communication skills course : a case study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını ... -
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ... -
A phonetic and phonological analysis of final devoicing in Turkish
(University of Michigan, 1993)Including the current study, the phonetic realization of devoiced and voiceless final obstruents has been investigated in 5 languages, German, Polish, Russian, Catalan, and Turkish. In terms of orthograp- hic representation, ... -
Requesting in English : interlanguage pragmatics of Turkish children
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı özel ilköğretim kurumlarına devam eden ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 8. sınıf Türk öğrencilerinin kullandıkları rica yapılarını incelemektir. Çalışmanın katılımcıları iki ana gruptan ... -
The role of processing instruction : a study on English causatives
(Anadolu Üniversitesi, 2003)This study attempts to examine possible effects of two types of instruction: processing (PI) and Iraditional (TI) in learning of English causatives by Turkish learners and to see whether possible positive effects are ... -
Speech act realizations of Turkish EFL learners : a study on apologizing and thanking
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Oldukça karmaşık söz eylemler olarak bilinen özür dileme ve teşekkür etme kültürler arası farklılıklar göstermektedir, bu yüzden, dillere özgü anlamsal biçimler diller arası iletişimde yanlış anlaşılmalara yol açabilirler. ... -
A study of sources of foreign language classroom anxiety in speaking and writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Dil öğrenimi ve öğretimi üzerine yapılan çalışmalar son zamanlarda öğrenciler ve onların dil öğrenimi sürecine bakış açıları üzerine odaklanmıştır. Öğretme ve öğrenmenin söz konusu olduğu her ortamda sınıfın dört duvarı ... -
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ... -
A study on identifying children's language learning strategies and developing a children's inventory for language learning strategies (Chills)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Hala büyümekte olan bir alan olarak dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan araştıımaların farklı ortamları kapsayacak şekilde genişletilmesine ihtiyaç vardır. Bu alanda yapılan önceki araştırmalar incelendiğinde ... -
A study on interactional metadiscourse markers in research articles
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı Türk yazarlar tarafından yazılmış Türkçe, İngilizce, Amerikalılar tarafından yazılmış İngilizce makalelerde üst söylem öğelerinden iletişimsel boyutunun kullanımını araştırmaktır. Bu amaçla yabancı dil ... -
A study on reflective reciprocal peer coaching an aplication in pre-service English language teaching context
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi (YKAE) uygulamasını gerçekleştirerek bu uygulamanın öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerine etkisini ve ... -
A study on the communication strategies used by field dependent and independent Turkish EFL learners to express lexical meaning
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bazı öğrencilerin ikinci/yabancı dil edinim ve öğreniminde diğerlerinden daha başarılı olduğu gerçeği, araştırmacıları ikinci dil ediniminde başarı göstergeleri olarak bireysel özelliklerin araştırılmasına yöneltmiştir. ... -
Teacher readiness of pre-service English language teachers before and after the practicum
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Karma yöntemli açımlayıcı sıralı desenli bu çalışma, yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimi dönemlerindeki öğretmen hazırbulunuşluklarını öğretmen öz-yeterliği, öğretmeye ilişkin tutumlar, öğretme motivasyonları ... -
Turkish speaking first year and third year ELT students' syntactic errors in their argumentative essays
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The purpose of this study is to explore the syntactic error types made by ELT students in their English essays, to find out whether the errors show any difference according to the year level and the error type, and to ... -
Une lecture semiotique de Guy de Maupassant autour de ''La Parure'' et de ''Madame Baptiste'' : (strategie pour une lecture semiotique dans le classe de FLE)
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, bir iletişim sistemi olarak göstergebilimin yazınsal metne yaklaşım tarzı ve sınıf içi uygulamaları inceleniyor. Birinci Bölüm'de, kuramsal çerçevede göstergebilimin, anlatı metinlerini analiz ederken kullandığı ... -
Use of connectives in written discourse : a study at an department in Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu tezin amacı Türkiye’deki bir İngilizce Öğretmenliği programında okuyan öğrencilerin önceden planlanmamış yazılı anlatımda bağlaçları nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Çalışmanın araştırma soruları şunlardır: 1. ... -
The use of sense-contingent subcategorization bias information by L1 and L2 English speakers in the resolution of temporary ambiguity
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Eylemlerin anlamsal özellikleri, altulam seçimlerini etkileyen en temel unsurlardandır. İngilizce ana dili ve yabancı dil konuşurlarının anlama dayalı altulam seçimlerini incelemek amacıyla, iki tümce tamamlama testi ve ... -
Visually enhanced input, input processing or pushed output : a study on grammar teaching
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Öğretmenler öğrencilerinin dikkatini öğrettikleri forma nasıl çeker? Araştırmacının öncelikli hedefi forma odaklı öğretim yönteminde kullanılan en etkili dikkat çekme tekniğini bulmaktır. Dikkat çekme tekniklerinin etkilerini ...