Yazar "Durmuşoğlu Köse, Gül" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
A cross-sectional evaluation of syntactic complexity and lexical diversity as predictors of foreign language writing quality : A study with pre-service teachers of English
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Susoy, Zafer (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dildeki yazma kalitesini ne ölçüde yordadığını araştırmaktır. Bu yüzden, mevcut çalışmada İngilizce öğretmenliği bölümü birinci ve dördüncü ... -
Cross-sectional evaluation of Turkish ELT majors' general and academic lexical competence and performance
Yüksel, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmen adaylarının genel ve akademik sözcük bilgisi yeterlikleri ve performanslarını çapraz kesişimli olarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, alan yazındaki teorik ve ampirik ... -
Discourse markers in native and non-native spoken English : a corpus-based comparison of Turkish and British University students’ employment of discourse markers in informal interviews
Öztürk, Yusuf (Anadolu Üniversitesi, 2018)Söylem belirleyicileri sözlü söylem içerisinde bir dizi işleve sahiptir ve bir dilde edimbilimsel olarak yetkin olmak için önemlidir. Ancak, yabancı dil konuşurlarının söylem belirleyicileri kullanımında anadil konuşurlarından ... -
Effects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehension
Çekiç, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Clark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların ... -
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
Vural, Ersen (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ... -
Explicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learners
Cantürk, Bahar (Anadolu Üniversitesi, 1998)İkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin ... -
Expression of epistemic modality in argumentative writing : a study based on learner corpora
Karahan, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğİ Bölümü birinci sınıfta okumakta olan Türk öğrencilerin İngilizce yazdıkları tartışmacı kompozisyonlarda bilgisel kiplik belirteçlerini nasıl kullandıkları ... -
The frequency and type of lexical errors in the argumentative essays of Turkish EFL teacher candidates
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Arıkan, Nadire (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin yazdıkları tartışmacı (argumentative) kompozisyonlardaki hataları belirlemek, kategorilere ayırmak ve kelime özellikleri, kelime hataları ile metinlerin ... -
The impact of the European language portfolio on the learner autonomy of Turkish primary school students
Pekkanlı Egel, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 2003)Türkiye'de, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2001 yılında Avrupa Dil Gelişim Dosyası Özel İhtisas Komisyonu kuruldu. Bu komisyon, on beş yaşını aşmış öğrenciler için bir Avrupa Dil Gelişim Dosyası geliştirdi ve bu Avrupa ... -
Investigating L2 explicit knowledge and its reflection in reading and writing performance of Turkish EFL learners : a cross-sectional study with first-and fourth-year ELT students
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Aydın, Fatma (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerin, açık yabancı dil bilgisini oluşturan çözümlenmiş bilgi ve üstdil bilgi düzeylerini ... -
An investigation on the exit criteria of English language preparatory programs of Turkish universities : a Delphi method analysis
Keser, Ayşe Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu üç aşamalı Delphi çalışmasının amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Hazırlık Programları (İHP) için çıkış kriterlerini paydaşları olan İHP’ndaki ve İngilizce alan dersi veren fakültelerdeki öğrenci ve öğretmenlerin ... -
Lexical bunlde use of Turkish and native English writers : a corpus-based study
Öztürk, Yusuf, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda İngilizce akademik dünyada küresel bir dil haline gelmiştir. Öğrenciler ve akademisyenlerden de bu küresel dilde yazılı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Ancak, bu durum anadili İngilizce olamayan öğrenci ... -
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
Baysal, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 1999)While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ... -
Online support application for oral communication skills course : a case study
Sağlam, Sercan (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını ... -
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
Bahçe, Aysel (Anadolu Üniversitesi, 1999)As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ...