Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Aslı
dc.date.accessioned2020-07-06T13:36:39Z
dc.date.available2020-07-06T13:36:39Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23660
dc.description.abstractBilgi ve iletişim çağıyla birlikte ekonomik, kültürel ve siyasal alanda yaşanan gelişmelerin sosyal değerlerde de değişikliğe sebep olmasıyla birlikte bu alanda boşluklar oluşmuştur. Bu boşluklara bağlı olarak erken çocukluk döneminden başlayarak eğitimin tüm kademelerinde doğrudan ve dolaylı olarak sosyal değerlere yer verilmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde yürütülen araştırmanın katılımcıları, Türkiye'nin orta batısında bulunan bir şehirdeki devlet anaokullarında görev yapmakta olan üç okul öncesi öğretmeni, belirlenen öğretmenlerin sınıfında eğitim gören çocuklar ve çocukların aileleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri; öğretmen kişisel bilgi formu, ebeveyn kişisel bilgi formu, gözlem, araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış ebeveyn görüşmeleri ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşmeleri olmak üzere farklı veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır ve katılımcılardan elde edilen veriler NVivo 11 paket programında analiz edilmiştir. Daha sonra, araştırma amaçları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Öğretmen ve ebeveynlerin görüşlerini yansıtmak için doğrudan alıntılar yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; sosyal değer kazanımı farklı düzeyde olan çocukların ebeveynleri arasında da farklılıklar vardır. Sosyal değer kazandırmada ailelerin de öğretmenlerin de yaşadıkları sorunlar bulunmaktadır. Ailelerin yakın çevreden, medyadan, okul yönetiminden beklentileri vardır. Öğretmenlerin en çok ailelerden beklentisi vardır. Aileler ve öğretmenlerin karşılıklı yürüttükleri iş birliği çalışmaları bulunmamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectSosyal Değeren_US
dc.titleOkul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTaşer Polat, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster