Okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Erdoğan, Serap
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Pay, Gamze
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılının ikinci yarıyılında anasınıflarında öğrenim görmekte olan 240 çocuk ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Ergül (2014) tarafından geliştirilen ’Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Çocuk Aile Genel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, Kruskal Wallis, Mann- Whitney U testleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların kız ve erkek çocukları arasında matematiksel akıl yürütme puanı bakımında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çocukların; ay aralığı, okul öncesi eğitim alma süresi ile matematiksel akıl yürütme puanları arasında anlamlı bir farklılık vardır. 67-74 ay aralığındaki çocukların 60- 66 ay aralığındaki çocuklara göre daha yüksek puan ortalamasına sahip olduğu ve okul öncesi eğitimin matematiksel akıl yürütme becerilerini desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyoekonomik düzey ve anne-baba öğrenim durumunun çocukların matematiksel akıl yürütme becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Yüksek sosyoekonomik düzeyde yer alan ve yükseköğretim mezunu anne ve babaların çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerileri puanlarının en yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çocukların matematiksel akıl yürütme becerileri aile yapılarına göre farklılık göstermemektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23664Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]