Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Serap
dc.date.accessioned2020-07-06T13:37:30Z
dc.date.available2020-07-06T13:37:30Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23664
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılının ikinci yarıyılında anasınıflarında öğrenim görmekte olan 240 çocuk ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Ergül (2014) tarafından geliştirilen ’Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Çocuk Aile Genel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, Kruskal Wallis, Mann- Whitney U testleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların kız ve erkek çocukları arasında matematiksel akıl yürütme puanı bakımında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çocukların; ay aralığı, okul öncesi eğitim alma süresi ile matematiksel akıl yürütme puanları arasında anlamlı bir farklılık vardır. 67-74 ay aralığındaki çocukların 60- 66 ay aralığındaki çocuklara göre daha yüksek puan ortalamasına sahip olduğu ve okul öncesi eğitimin matematiksel akıl yürütme becerilerini desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyoekonomik düzey ve anne-baba öğrenim durumunun çocukların matematiksel akıl yürütme becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Yüksek sosyoekonomik düzeyde yer alan ve yükseköğretim mezunu anne ve babaların çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerileri puanlarının en yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çocukların matematiksel akıl yürütme becerileri aile yapılarına göre farklılık göstermemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel Akıl Yürütmeen_US
dc.subjectAkıl Yürütmeen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorPay, Gamze


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster