Dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Ersoy, Ali
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sever, Işıner
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ile karar verme becerisinin geliştirilmesinde yaşanan sorunlar ve mevcut durum; nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile kapsamlı bir biçimde incelenmek istenmiştir. Araştırmanın deseni Creswell ve Plano Clark’ın sınıflamasında yer alan “Yakınsayan Paralel Desen” olarak benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını; Eskişehir ilinde, dördüncü sınıfı okutmuş/okutan 9 sınıf öğretmeni ile farklı sosyo-ekonomik düzeyden toplam 1032 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan; “Öğrenci Kişisel Bilgi Formu”, “Karar Verme Becerisi Ölçeği”, “Karar Kurallarını Uygulama Testi”, “Seçimler ve Sonuçları Etkinliği” ve “Yarı-yapılandırılmış Görüşme” kullanılmıştır. Öğretmen görüşmelerinden elde edilen nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve temalar altında başlıklandırılmıştır. Araştırmada öğrencilerden elde edilen nicel verilerle ise ilişkisel karşılaştırmalar yapılmış, bununla birlikte betimsel istatistik verilerine yer verilmiştir. Nitel ve nicel bulgular birleştirilerek bütüncül bir yaklaşımla tartışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin karar vermenin öğretimi konusunda bilgi eksikliklerinin olduğu, öğrencilerin yarıya yakınının karar problemini tanımlama- ifade etme konusunda güçlük yaşadığı belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23682Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]